Tummat pienet kärpäset?

Mitä ovat nimeltään tällaiset tummat pienet kärpäset? Niitä on taas putkahtanut jostain koko asuntoon kymmenittäin tai sadoittain... Etenkin keittiöön. Tykkäävät ruoasta ja roskapusseista...

Kuva:

i1203.photobucket.com/albums...krpset.jpg

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 19:31

Näyttävät banaanikärpäsiltä. Ilmaantuvat yleensä, kun esillä on ylikypsiä hedelmiä tai vaikkava liian harvoin vaihdettu bioroskis.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 19:34

Banaanikärpäsiä ja niitä näyttää olevankin tavallista runsaammin näin leutona ja kosteana syksynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 11.11.2011 - 19:41

joo, noita ovat, häipyvät kun vie jätteet ulos ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 20:03

Pistä bioroskis useammin ulos, niin ei tuli niin paljoa...Tykkäävät hedelmistä.
Mutta eivät tykkää seoksesta tästä : kuppiin valkoviinietikkaa,astianpesuainetta (esim Fairy) ja vettä. Tai vaihtoehtoisesti viiniä lasin pohjalle.Neste imee kärpäsiä kuin sieni :) Menevät pikku lentävät maistamaan ja hukkuvat sinne.Iloinen lähtö sanoisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 23:20

Ne on niinsanottuja banaanikärpäsiä jotka tykkää kaikesta keittiöön jääneistä ruuista.Tai ulkoa tulleita kosteus kärpäsiä. Huomasin kun haravoin ne puri mua päähän.Kosteus jotenkin ruokkii niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 01:56

Tosi pieniä ovat,ilmestyvät kylmien tullen,sisään,siinä mielessä ei ole kiinni roskiksien viennistä vaan vuodenajasta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 07:15

Banaanikärpäsiä näyttäisi olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 08:40

Banaanikärpäsiä ovat!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 15:51

Hedelmien mukana tulee. Aika inhottavaa kun vilahtavat silmien edesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 16:38

Halunpoistoainetta suosittelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2011 - 22:27

Ja niitä todellakin riittää, riittää ja riittää. Olettaisin että tulevat jonkun hedelmän mukana. Meillä tuli ensimmäiset puusta kerättyjen omien jälkeen. Rakastavat suodatinpusseja, pientäkin tahraa pöydällä, jopa soijakastiketta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 18:52

Ne tulevat varmaan hedelmien mukana. Laitapas etikkaa lasin pohjalle, jos jäisivät siihen.