Mitä mieltä olette..?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...8_uu.shtml

Itse olen aina ollut sitä mieltä että kaupoissa käynti ja koiran ulkoilutus eivät kuulu yhteen..
Hän oli myös kampaajalla käynyt , tuohon tuntiin en kyllä oikein jalksa uskoa...

Itse olen eläinhoitotyössä ollessani, ihmisten ilmoitusten vuoksi hakenut koiria niin kauppojen kuin pubienkin edestä pois...( ihmiset eivät esim. talvella tajua että paleltuuhan tuo koira), ja aika joka sanotaan ei pidä useinkaan paikkaansa...
Ihmiset soittavat ja ilmoittavat eläinsuojelijoille tai poliisille...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 13:10

Jo vuosikymmeniä on yritetty valistaa jättämästä koiria julkisille paikoille ilman valvontaa, josta ne pahimmassa tapauksessa voivat päätyä koe-eläimiksi. Ylipäätään lemmikin ulkoilu ei saa rajoittua pelkkään kauppareissuun tms.

Olen pari koiraa pelastanut paleltumasta kauppakeskuksen ulkopuolelta. Toisen koiran omistajan tapasin, sillä jäin odottamaan koiran kanssa lämpimään eteiseen emännän paluuta; tämä kertoi olleensa äänestämässä ja yllättyneensä jonosta, pakkasta oli tuolloin reilusti yli 15 astetta. Sanoin, että olisin halutessani voinut varastaa hänen koiransa, tämä sai kaiketi hänet miettimään ottaako seuraavalla kerralla hauveli tolpan nokkaan seisoskelemaan. Tässä oli ilmeisesti kyse vain ajattelemattomuudesta, nainen oli nuori ja muuten fiksun oloinen. Toinen pelastettu jäi vartijoiden huomaan odottamaan isäntää/emäntää.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!
Aina on yritetty opettaa että kauppa, pubi ym. reissut niin koira jää kotiin...
Eläin on turvaton ja altis kaikelle vaaralle, koskaan ei ole koirani ollut missään yksin nököttämässä...
Vika on siis todella hihnan toisessa päässä.. ei koiran...

( Eläinsuojelutyössä olen usein näihin joutunut, hakemaan koiran pois.
Sitten ollaan suu mutrulla kun löytyykin eläin eläinhoitolasta, joko poliisit tai eläinsuojeluvalvojat on sieltä hakeneet. Tässäkin olisi saattanut olla myös näin, mutta olikin humalainen nainen joka ajatteli varmaan pelastavansa koiran..)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 09:27

Miksei laittanut lukkoon?
Onhan tuo surkuteltava juttu invaliidille.

Meillä oli koira n.50v. sitten, se pystykorva tarkeni kopissaan pihalla kesät talvet. Aamulla ensimmäinen ulkona kävijä päästi sen sisään. Tuli heti nuolemaan naamaani ja oli kaverini kokopäivän savotassa ym askareissa. Eikä kukaan soitellut siitä poliiseille, no eipä ollut kyllä liiemmin puhelimiakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 11:18

yllähän niitä on ennnekin tapahtunut. Rohkea on naisihminen ollut kun on uskaltanut suurikokoista koiraa
lähteä ottamaan.
Kyllä mimä siihen uskon, että kampaajalla käynnistä pääsee alle tunnin. Sillä minulla itselläni on
lyhyt tukka ja se ei kesta paljon puoltatuntia kauempaa kun se leikataan.
Kuvan naisella on mitä ilmeisemmin helppohoitoinen kampaus.
Tämä nyt ei pääasia ole, mutta tuli laitettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 12:45

Tarttee kyllä sanoa, että aika yksinkertainen tarvii ihmisen olla, kun koiransa tuolla tavalla hylkää!Sillä hylkäämistä tuo on.Aina löytyy joku, joka ohikulkiessaan nappaa ja vie.Oli tarkoitusperä sitten mikä tahansa.KOSKAAN en eläintä noin ole jättänyt, enkä jätä.

Onko omistaja ajatellut asiaa lemmikin kannalta? Kuinka pelottavaa on istua nököttää tunti tolkulla kauppakeskuksen hälinässä...Kun emäntä vähän hoitaa asioita.Miksei koiraa ole jätetty kotiin?
Sanoisin, että sitä saa, mitä tilaa.Omaa tyhmyyttä.

TOIVOTTAVASTI kuitenkin koira voi tällähetkellä hyvin ja jospa pääsisi vielä ENTISESTÄ viisastuneen emäntänsä hoiviin takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 15:23

Niin kuin edellisistä vastauksista käy ilmi niin kaks`piippunen juttu. Kuitenkaan en hyväksy minkäänlaista toisen omaisuuteen kajoamista. Toivottavasti koira palautuu omistajalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 16:01

aika ufo tapaus.
toinen ääritapaus olisi että tämä ryöstäjä olisi haastanut rouvan oikeuteen kun koira puri yrittäessäni saada sitä mukaani..............

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 19:33

Vika on talutusnuoran toisessa päässä ja en tarkoita koiraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.11.2011 - 19:55

Koira lukkoon kaupan edessä, kuten polkupyörätkin. Ei ole niin helppo varastettava silloin. Vaikka, miksi se koira on sinne kauppareissulle raahattava mukaan. Parempi sillä olisi kotona olla sillä aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.11.2011 - 22:47

Kaksipiippunen juttu. Koirahan sai samalla liikuntaa kun otettiin mukaan. Mutta miksi joku on niin törkeä että varastaa toisen lemmikin. Ei mene jakeluun minulla. Toivottavasti hänet saadaan kiinni ja vankilaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 18:13

Toivon että omistaja löytää koiransa. Ehkä en ottaisi itse mukaan kauppareissulle.