Milloin siilit käyvät talviunille? Eilen näin yhden siilin taapertavan pihamaalla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2011 - 10:47

Kyllä syövät niin kauan kun se vaan mahdollista . Siilithän hakee syötävää että jaksaavat talven käppyrällä lehtikasassa nukkua.Maa kun menee niin kylmäksi päivällä ja yöllä vetäytyyvät talvipesään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2011 - 12:54

Liikkuvat niin pitkään kuin mahdollista, nythän on ollut lämmintä, maa on lämmin joten ovat vielä liikekannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 13:39

Onneksi eivät taapertele enää meidän pihapiirissä.Koko naapuruston koirat villiksi saivat ja useimmat siilit (koirien suussa) hengestään pääsivät...Ihan kivoja varmaan, kunhan eivät meillä talvehdi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 14:19

Liikekannalla vielä kun on lämmin aika, mutta kyllä nuo pakkasten tullen menevät jo talviunille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 15:22

Sekaisin ovat luontokappaleetkin näin lämpimästä marraskuusta.

Parvekkeella vielä ruusutkin ovat täydessä kukassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 21:34

Eiköhän pikkuhiljaa ala asettua talviunille nyt, kun ilmat alkavat viiletä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.11.2011 - 21:21

Nyt on niin oudon poikkeuksellinen syksy että nekin reppanat menevät ihan sekaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 02:17

Nyt on siili parka ollut ihan sekaisin, raukka pieni, toivottavasti löytää pesäkolon.