Kannattaako kaikissa asioissa olla ihan rehellinen vai voiko olla pieniä valkoisia valhaita toisinaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2011 - 11:35

Kyllä pieni valkoinen valhe on paikkansa ansainnut.. ei tämä elämä saa olla niin pikkutarkkaa. Avarampaa katsantaa peräänkuulutan, kyllähän kaikki virheitä tekevät ja ne on myös pystyttävä antamaan anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2011 - 11:23

Valheella on lyhyet jäljet.
Jäät kiinni ennemmin tai myöhemmin, kuten tämä uusi valelääkärikin kymmenen vuoden päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 12:01

Rehellisyys maan perii...mutta joskus pieni valkoinen valhe voi pelastaa sekä itsesi että kaverin pulasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 12:05

Rehellisyys kannattaa. Joskus riippuu tilanteesta ja ihmisestä, mutta valkoinen valhe voi olla ihan järkevääkin..vain äärimmäisen herkässä asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 14:19

Ihminen on erehtyväinen . Mutta rehellisyys tuo hyvän mielen itselle.Itse teemme ratkaisumme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 15:19

Valheesta jää aina kiinni...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 15:55

Harkiten "pieniä valkoisia valheita",monasti yltiö- rehellisyys saattaa vain pilata,riippuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 17:38

Pieni valkea valhe voi olla joskus paikallaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 20:12

Olisko joskus parasta vain muunneltu totuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 08.11.2011 - 21:58

pikku valheita pitää olla ;) aina kun kysytään onko tämä hyvän näköinen, passaako minulle tai onko lihapullat hyviä, vastausvaihtoehtoja on vain yksi rippumatta siitä mikä on totta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 23:22

sinisiä ja valkoisia voi käyttää, ettei loukkaa toista liialla rehellisyydellä. riippuu tietenkin asiasta.
mutta jos kaikki kertoo mitä tietää, toinen tietää enemmän kuin itse ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 09:38

Pikku jekutus on aina paikallaan, mutta toista osapuolta ei saa vahingoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.11.2011 - 11:04

Valehtelusta jää aina kiinni, mutta joskus jos asia niin vaatii on muunneltu totuus paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 14:58

tämäkin suhteellista. mikä on valkoinen valhe? eikö se riipu siitä valehtelijan moraalista?
anyway - jos pakko niin lirautan valkoista, harmaata ja vaikka minkäväristä valhetta.
kunnon mustasta valheesta jää aina kiinni - se pitää muistaa. siksi en periaatteessa valehtele.
ainahan sitä voi sanoa suoraan että enpäs sano !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 20:09

Riippuu tilanteesta, minä en valehtele, se on ruma tapa.