Onko olemassa sääntöä miten kukkasia /(leikko) ostetaan pitääkö olla pariton määrä ja mitä se kertoo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vieras
Vastattu: 25.03.2008 - 16:53

muutamia kukkien kertomia löytyy allaolevasta linkistä. Jos ostat esim. synttärisankarille (50 v.) kukkia, viisi punaista ruusua riittää. toisin kuin on sanottu, muista jostain kaukaa, että kun puoliso tuo keltaisia ruusuja kotiin, ei ole silloin \"puhtaat jauhot pussissa\"... eiköhän tolta linkistä jotain sulle löydy. toivottavasti

Lähteet:
www.kukkakauppa.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2008 - 22:04

Itse olen kukkakaupassa töissä silloin tällöin, ja perussääntö on se, että esim. ruusuja on parempi olla pariton määrä, paitsi kun mennään 10 kpl:seen ja sen yli. Syy on puhtaasti esteettinen. Jos ja kun kimpussa/nipussa on eri kukkalajeja, ei parittomuus/parillisuus niinkään merkitse, törkeintä on se, että kimppu näyttää hyvältä. Kaameilla väriyhdistelmällä saa pilattua mainiostikin pohditun lukmäärän :)

En ole huomannut kovin monien (ainakaan nuorten) enää välittävän kukkien symboliikasta Jotkut vanhemmat ihmiset kyllä pitävät esim. keltaisia ruusuja "pettäjän ruusuina". Kulttuuri vaikuttaa paljon kukkien viesteihin: suomessa valkoinen on ilon väri (häät), japanissa surun väri (hautajaiset), toisaalta myös suomalaisissa hautajaisissa valkoinen kukanväri mielletään hautavihkoihin liittyväksi (esim. lilja tai neilikka...)

Mutta osta ihan mitä kukkia mielesi tekee, varsinkin jos vastaanottaja ei tiedä kukista mitään, silloin hän ei ainakaan loukkaannu tyhjistä ;)

Lisätty: 27.05.2008 - 22:05

siis tuo pariton lukumäärä alle 10kpl:ssa koskee muitakin leikkokukkia kuin ruusuja ;)