Muistaako kukaan kouluradiota ?

Joskus 1960-70 tuli sellanen jatkosarja jossa asuttiin kai jossain Italiassa tms. ja siinä oli nuohoojia jotka aina lauloivat että "savutorvet nuohotaan ".Mikähän sen ohjelman nimi oli, muistaako
kukaan? itse en muista kuin tuon !

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2011 - 09:13

Olin jo tuolloin oppikoulussa, ja siellä en muista koskaan kuunnellun kouluradiota. Se kuului kansakoululuokkaan. Luokassamma oli niinkin edistyksellinen kapine kuin keskusradio. Sieltä kuuntelimme ainakin aamuhartaudet, joita jokainen opettaja vuorollaan joutui järjestämään. Meidänkin luokalla oli vuoro, ja kun kerran olin sairauden jälkeen palannut takaisin kouluun, olin vielä niin heikkona, että mikrofoniin aikani huudettuani tulikin oksennus. Olin sairastanut useita viikkoja keuhkokuumetta, ja kuntoni oli laskenut nolliin. Sen jälkeen en olekaan ollut keuhkokuumeessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2011 - 02:19

Hämärästi muistan, vaikka en tainnut kuunnella yhtään lähetystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 07:46

Ei en muista, mutta kouluradion muistan,oli juhlaa kun ope toi joskus luokkaan radion ja saimme
kuunnella kouluradion. Se oli sitää ala-ja kansakouluaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 09:40

Kyllä kansakoulussa kuuneltiin joskus radiotakin,mutta tuota mistä kysyit en muista kuulleeni.Opettajahan sen aina valitsi mitä saatiin kuunnella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 09:41

Ei muistu mieleen,muuta kuin keskusradion pauhaamiset ja "kuulutukset".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 10:31

Kyllä oli kiva tunti koulussa,kun kouluradiota kuunelttiin..itse aloitin koulun heti 50 luvun alussa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 11:45

Ei ole muistilokeroissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 11:49

En muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 18:17

Ei ole muistissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 11:05

Muistan koulussa kuunneltiin usein tunnilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2011 - 22:19

Tuota en muista. Ei kai sitten kuunneltu sitä, tai hei... taidettiin sittenkin joskus harvoin yläluokilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 12:36

*En edes hämärästi.