Missä kahinassa Raamatun mukaan sai surmansa peräti kolmasosa maapallon miespuolisista henkilöistä?

Lisätty: 02.11.2011 - 08:06

On vanhan testamentin puolella ja aika alkuosassa.

Avainsanat: kateus riita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2011 - 11:08

Kain tappoi Abelin. Kolme oli silloin miehiä ja yksi tapettiin.

Kysyjän kommentti

Kyllä se näin oli. Olet pappa kirjasi lukenut. kiitos siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2011 - 21:15

Oliko tää se juttu, kun kaikki alle 2-vuotiaat poikalapset etsittiin ja surmattiin?Kun olivat muka uhkana kuninkaalle?Olen lukenut Raamatun joskus läpi, mutta siitä on niin kauan,enkä kyllä millään muista kaikkea...Tää oli siis ihan villi veikkaus vaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 21:23

Johanneksen ilmestys 9:18-20
Ilm 9:18 Näillä colmella widzauxella tapettin colmas osa ihmisistä/ tulella/ sawulla ja tulikiwellä/ jotca käwit ulos heidän suustans:
Ilm 9:19 Sillä heidän woimans oli heidän suusans ja pyrstöisäns: ja heidän pyrstöns olit kärmetten muotoiset/ ja he wahingoitit nijden päillä.
Ilm 9:20 Ja muut ihmiset/ jotca ei näillä widzauxilla ole tapetut/ eikä heidän kättens töistä parannusta tehnet: ettei he Perkeleitä cumartanet/ ja cullaisia/ hopiaisia/ waskisia/ kiwisiä ja puisia epäjumalita/ jotca ei nähdä taida/ eikä cuulla/ ei myös käydä.

Hieman uudempi versio isokirja.net/index.fcgi?kaan...amp;luku=9

Mahdoitko tarkoittaa tuota, kun tuossa ei erotella miehiä ja naisia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 23:47

Jotkut kristityiksi itseään kutsuvat selittävät, että sen nimisessä paikassa (Harmagedon) suuri sotajoukko tulisi kokoontumaan ja yrittäisi tuhota lihallisen Israelin, nykyisen Israelin valtion ja sen kansalaiset, mutta Jumala ei sitä lopulta sallisi.

Raamatun Ilmestyskirja taas kuvaa tätä "Harmagedonia" "Jumalan suuren päivän sodaksi", johon Jumalan vastustaja Saatana Panettelijan vaikutuksesta " koko asutun maan kuninkaat" kootaan taistelemaan Jumalaa vastaan (Ilmestyskirjan 16:14-16).

Kyseisessä luvussa sanotaan tosin, että nämä kootaan paikkaan nimeltä "Harmagedon." Ilmaisu tarkoittaa suoraan käännettynä Megiddon vuorta. Sellaista "vuorta" ei ole olemassakaan. Alkukielessä "paikaksi" käännetty sana (to´pon) tarkoittaa myöskin tilaa tai tilannetta (= maailmantilanne).

Yksittäiseen paikkaan ei voisi ajatella kaikkien "maan kuninkaiden" ja hallitsijoiden mahtuvan, eikä etenkään maailman tämän hetkiset sotajoukot, joita aktiivipalveluksessa olevien miesten lukumäärällä laskien on noin 20 miljoonaa.

Raamatussa muualla olevat kuvaukset "Jumalan suuren päivän sodasta" viittaavat myös samaan, että se on laajempi ja koko ihmisyhteisöä koskeva maailmantilanne. Lisäksi lihallinen Israel menetti erikoisasemansa Jumalan liittokansana. Nykyinen Israelin valtio ei ole sitä millään tavoin.

Muinaisessa Israelissa oli Megiddo niminen kaupunki, jossa käytiin monia Raamatunhistorian ja muidenkin sotien ratkaisutaisteluja. Siksi sen nimi on liitetty "Jumalan suuren päivän sotaan."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 08:05

Taisi olla se tarina jossa joka kolmas poikalapsi, alle 2 v, määrättiin surmattavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 08:50

On liian raskaslukuinen kirja että saa olla lukematta. En taida oikein edes osata lukeakkaan sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 12:12

Raamatussa on niin paljon murheellisia tarinoita, että yhtä niistä tähän hätään on paha nimetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 18:11

Nyt mentiin minulle vieraalle alueelle, ei minkäänlaista käsitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:51

Kielitieteilijöiden mukaan nimi Mooses on muinaisegyptiläinen sana ja merkitsee lasta. Hepreankielinen ilmaus maša puolestaan merkitsee nostaa vedestä. Raamatun mukaan faraon tytär, joka adoptoi tämän omaksi pojaksensa, antoi hänelle nimen Mooses, koska hän oli sanonut: "Minä olen vetänyt hänet ylös vedestä"

Joten mooseksen syntymisen aikaan tuo tapahtui..

fi.wikipedia.org/wiki/Mooses

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2011 - 22:14

On jäänyt Biblian luku hieman vähemmälle. Ei vastausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 12:32

Niin, pitäisi lukea raamattua enemmän.