Mitä asioita tarvii ottaa huomioon,jos asuu romaniperheen kanssa?

Siis ihan vaan pääpiirteitä,en kaipaa pitkiä sepustuksia linkkien takaa.
Muutin siis romaniperheen alivuokralaiseksi enkä haluu tehä nyt mitään hetiä loukkavaa...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2011 - 18:10

Paljon on heillä erilaisia tapoja,siisteyteen liittye,Wc käyttäytymine on erilaista ,kun meillä ,jos perheessä on vanhuksia joita romaniperheissä usein on,kun huolehtivat vanhemmistaan hamaan hautaan asti.Et halunnut pitkää sepustusta,mutta pyydän sinua miettimään moneen kertaan ennen kuin liityt heihin.Vai onko kysymys sinusta itsestäsi?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.10.2011 - 18:50

Romanit huolehtivat laajasta sukulais joukostaan ja majoittavat usein sukulaisiaan samaan asuntoon. Kengät jalassa ei romanien asuntoon ole astumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 19:30

jospas tutustuisit heidän kulttuuriinsa ja vielä jos mahdollista ois , et voisit jo etukäteen sopia säännöt ihan kirjallisesti , sekä vaikka heidän kansaan jutustella ja tutustua etukäteen heihin ... kyseleppä heiltä itseltään mitä he vaativat sinulta ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 21:19

Todella sukurikasta ja taatusti paljon on sakkia...
Harkitse vielä kumminkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 21:21

Kysyvä ei tieltä eksy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 21:48

Alivuokralaisen tarvitsee itse selvittää mikä olisi keski tie että toimii. Vaikea neuvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 23:18

Lycka till,ovatko suomalaisia romaneja?Mun tiedon mukaan ei kannata liikkua aamu-tai kylpytakissa esim.alivuokralaisena huoneiston yleisissä tiloissa.Kohteliaita ovat,teitittelevät yleensä(suomalaiset).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 23:35

Sukurakkaita mutta voi olla toisiinsa verivihaakin. Vanhuksia kunnioitetaan.Kuolleelle heillä on
ruumiinvalvojaisia.Eivät kesälläkään paljasta esim.käsivarsiaan.Naiset eivät saa pitää
pitkiä housuja vaan hameita yllään.Mulla on joskus ollut romani koulukaverina ja myös
työkaverina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 07:41

heillä on oma kulttuurinsa ja tapansa. mutta varmaankin selviät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 08:33

no tota noin .en tavoista tiedä mut muuttaisin valkolaisen alivuokralaiseksi.parasta jatkoa vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 09:30

Ommaavat aivan erilasiet tavat kuin me "valkolaiset", muuta en teidä, ei ole muuttanut romaniperhe meille asumaan... eikä kyllä muutakaan.
Lycka till, sanoisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 09:41

Naisten alusvaatteet ei saa olla pyykkinarulla niin, että miehet niitä näkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 10:07

Ensiksi onnittelut, että uskaltauduit heidän heimonsa pariin.
Kyllä siellä on , niinkuin meissa valkolaisissakin omna tien kulkijoita.
Minulla oli Helsingissä romaaniperhe tyttava ja kaikki meni hienosti.
Kaksi vuotta opiskelukaverina romaaninainen ja mitä iloisin ja uskollinen ystävä oli munulle.
Ota reilu ote vain ja lämmin heihin, silti voit pitää etäisyyttä, mutta kyllä sitä voi vähän tarkkailla,
ettei tule yllätyksiä. Me olemme saman Luojan lapsia ja meistä kaikista pidetään huolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 23:27

Maassa maan tavalla, eli ottaa selkoa heidän kultturistaan sekä elintavoistaan, ja elää sen mukaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2011 - 22:54

Kannattaa varmaan keskustella perheen kanssa, tavat eroavat joissakin asioissa paljonkin.