Millä lämmittäisin saunan?

Saunakin vielä puuttuu, mutta äkkiäkös sen väsää kattoterassille.
Ongelmana on, että sähköliittymä ei riitä sähkökiukaaseen, puukiuasta ei arvaa kerrostalon katolle laittaa, joten jäljelle jää kaasu, jota täällä on saatavissa mielin määrin?
Tässä kun miettii, niin pieni saunakamari vuodesohvalla varustettuna olisi mukava saada samaan kompleksiin. Uretaania seiniin, että talossa olisi edes yksi lämmin huone. Ohut puupanelivuoraus molemmin puolin. Tiilirakenteisiin varmaan pitäisi jo kysyä lupa joltain.
Millaisen pohjapiirustuksen sitä tekisi?
Sauna, suihkukaappi ja oleskeluhuone sillä vuodesohvalla.
Miten pieneen tilaan sellainen mahtuisi, että olisi vielä mukava?

Saunan ei tarvitse olla iso, kunhan kaksi sopii istumaan.

Lisätty: 23.10.2011 - 04:00

Bongarihan nyt vitsin murjaisi, että oikein suunnitelija?
Siitä pitää tulla toimiva ja järkevän hintainen. Ennemmin otan mäyräkoiran suunnittelijaksi. =)

Lisätty: 23.10.2011 - 14:14

Tuossahan se on pohjapiirustus, Rentukka 10, saunaa vähän typistäen. www.honka.fi/sauna/saunas/fi...a_ulpukka/ Pintamateriaali ja rakennehan oli jo selvillä, ei mitään painavaa hirsikehikkoa, loiva pulpettikatto ilman terassilippaa.
Nyt puuttuu enää se kaasulla toimiva kiuas. Kun olisi piirustukset, joku paikallinen paja hitsaisi sen äkkiä. Tosin se täytyy kai teettää ruostumattomasta ja haponkestävästä teräksestä, kun tuo meri on noinkin lähellä. Sellaisen hitsaaminen on aika myrkyllistä touhua. No sehän hitsarin ongelma, jos ei käytä suojaimia.
Siis kaasukiukaan piirustukset pieneen saunaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2011 - 06:17

Telttasauna ja toholla ensin kivet lämpimäksi, niin kunnon erämiehet tekee!

Kysyjän kommentti

Tuo toho on hyvä ratkaisu. Se. mitä kiukaan ympärille, on sen päivän murhe, kun puuhaan alan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2011 - 20:59

jaa-a

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 22:36

Vai kattoterassille. Ota suunnittelija ja sen kanssa yhteis ymmärryksessä alat sitä suunnitteleen ja toteuttaan. Kyllä niitä päteviä osaajia on.Sauna tulee piankin sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 07:00

Olen nähnyt vaatekomeroon tehdyn saunan, mutta se on Suomessa. Vuodesohvaa siinä ei ollut.
Vähän vaikeampi juttu siellä, kun on ilmeisesti kerrostalo. Jos laittaisit sellaisen telttasysteemin ja vain höyrysaunan. Sisälle siis kaasukeitin jolle iso kattila vettä kiehumaan..pukkaa höyryä koko ajan. Heh, heh taitaa olla paree ottaa oikea suunnittelija tai katsohan ensin mitä kaikki muut napsut ehdottavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 08:29

ehdotan Sinulle infrapunasaunaa. Et tarvitse kiuasta, viemäriä, vesiputkia, sähköasentajaa ja
rakennuslupaa. Tarvitset vain kuivan tilan ja pistorasian.
Aamunlehtesikin voit lukea saunassa silloin. Mielimusiikkia voit kuunnella CD.soittimesta tai radiosta.
Totta tässä ei ole kiuasta. On kuiva tila, joten sen sohvankin voisit sinne raijata.
Ja kun Sinulla on tuota mielikuvitusta noin paljon, niin voi veikkonen kuvittele kiuas ja höyrykin sinne ja sen jälkeen virtuaaliseen suihkuun. Kas näin järjestyy lämmityshommakin.

Puhtaana kehtaat olla, kun saat viikossa seitsemästi saunoo,

Lähteet:
sauna, saunoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 10:37

Infrapunasauna olisi varmasti sinulle sopiva vaihtoehto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 13:01

Nyt suunnittelija kehiin...

internetsivu.rakennusopas.co...onttiidea/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 13:53

Pienempi sauna ja 3 kW:n kiuas. Riittää 16 A:n sulake. Muuten toivoton tapaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 22:56

Apauttiarallaa tällainen:
www.harvia.fi/products?lang=...p;gid=-879

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 12:44

Miten olisi infrapunasauna?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2011 - 20:13

Kallistun suosittelemaan Jumppiksen ehdottamaa telttasaunaa...käytännössä kokeiltu ja erinomaiseksi havaittu.