Paistaako kukaan vielä makkaraa kiukaalla?

Kun asuimme omakotitalossa niin lauantaisin usein oli makkara kiukaalla.Nyt juomme vain saunakahvit.

Avainsanat: kiuas makkara

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2011 - 18:54

Kun sauna lämpiää niin kyllä makkarat kiukaalle laittamme.Vihta on toinen., Se on saunan tunnelmaa. Ulos kuumasta saunasta sitten alasti viileneen.Voi kun tulee hyvä olotila. Ai ai . Mutta emme tänää menen saunaan, kun eilen olimme.

Kysyjän kommentti

Vasta ja makkara on saunan nautintoja,kerrostalossa,kun asumme ei viisi makkaraa kiukaalle laittaa,mutta vastalla kyllä kylven jos minulla sellainen on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2011 - 18:45

Tikulla pesässä kyllä, mutta foliossa paistaminen on liian hidasta minulle.
Sitä ihanuutta pääsen kyllä kokemaan vain kesäisin Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 18:51

voi kyllä ennen silloin kun isä ja äitikin eli, saunamakkaraa oli melkein aina ja sehän oli lapsen lapsillekin, jotka olivat ipanoita aivan juhlaa. Makkaraa, sinappia ja limua.
Taitaa olla, että ainakaan kerrostalon saunassa ei saa paistaa tai en tiedä. Pitäs kokeilla kun on sauna
tuossa nurkassa, tulisiko noottia hyvin pian.
Oli oikein omat merkit jokaisella, mitä halusi, ei siinä kaloreja laskettu.
Aikuisilla oli saunaoluet kylmässä vesiämpärissä ja siinä toinen kaloripommi.
mutta olihan ne löylytkin sitten mahtavat.
Nekin voisi laittaa maailmanperintölistalle, hyvin perusteluin.
Ihmettelisivät sitten maailmalla, mistä tämä kansa, joka ilkosillaan ulkopihalla vetää ruskeaa tahmaa
makkaran päälle ja kulaus kirkastetta perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 20:16

Ei olla paistettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 20:52

kyl tuota on välillä tullut paistettua ja hyvää on sinapin kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 21:19

Makkarat kaksinkertaiseen folioon paketiksi sipulien kanssa. Maistuu löylyjen jälkeen lauantailta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 21:22

Aina unohtuu ostaa foliopussit, joten makkarat grillataan. Ystäväni toi lahjaksi kiukaan ylle ripustettavan makkaranpaistolautasen, mutta sekin on vielä paketissa. Lapsuuden mummulassa paistettiin makkara lauantaisin ja kyytipojaksi saatiin Olvin limpparit. Olvi Cola oli suosikkini. Voi niitä aikoja =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 07:14

Harvoin, mutta pussissa kiukaalla tulee tosi maistuva makkara. Emme syö juurikaan grilli- tai lenkkimakkaraa kuin tosi, tosi harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 08:07

En enää, joskus olen syönyt sellaista mössöä?
Saunaoluttakaan en kanna saunalle. Sitten jälkeen mikroon Wilhelmi ja Lapinkullalla huuhtoo sen alas.
Voikin köllähtää pehkuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 10:21

En saunan kiukaalla, mutta viimeksi eilisiltana taloyhtiömme grillikodassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 13:08

Kesällä olen viimeksi kiuas makkaraa syönyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 13:50

Mökkipuuhia, mökkipuuhia. Kerrostalossa vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 17:45

tuos rantasaunas kylläkin, joka on puilla lämmitettävää sorttia , mutta täällä sähkösaunassa ei milloinkaan .. silloin usein tulee laitteua niitä tuossa takan hiiloksilla ...kepin päässä ja hyvää se on niinkin .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 10:43

Ei koskaan. Meillä ei ylipäätään syödä makkaraa muutoin kun eräretkellä eli nuotiolla paistettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 22:49

Grillien ja takkojen aikakaudella on jäänyt moinen pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 12:45

En ole laittanut pitkään aikaan.