Kotimme on linnamme, vai onko?

Lisätty: 21.10.2011 - 01:10

Jos joudut ulosmittaukseen esim. puhelinlaskujesi rästissä olon takia, voiko ulosotto pyytää apua poliisilta ja puolustusvoimilta ja räjäyttää pioneerien ystävällisellä avustuksella vaikka ulko-ovesi pillun päreiksi päästäkseen sisälle, koska et sitä kuitenkaan avaa kenellekkään ulkopuoliselle taholle.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 09:32

Onko ottopojalla jo nuin huonosti asiat? Kymmeniä vuosia sitten tuli ulosottomies ovelleni ja esitti että teillä on maksamaton ylinopeussakko joka on ulosmitattava!
Hetkinen, hain kuitin sakosta, näytin ja kysyin onko jotakin muita vielä. Mutisten hyväksyi nolona sen, mutta sitten äkkäs, että tämä on maksettu päivä sen jälkeen kun hän on saanut toimeksiannon.
Sinun on maksettava nämä perimiskulut? Sitä en muista miten se jupakka pättyi, otti ainakin päähän kuin pientä oravaa kun käpy on jäässä.

Minulla on sellainen käsitys että karhukopla tulee sisään aina "saranapuolelta", joten päästä suosiolla ainakin kynnykselle saakka. (He muuten ovat saman älyisiä kuin tuo profiilikuvasi.)

Kysyjän kommentti

Olen sekunnissa ovella!!! Tuletko silti SISÄLLE!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 03:40

Ei sitä apua niin kaukaa aina haeta.
Eräänä päivänä ovisummeriani soitti presidentti ja poliisi. Tivasin asiaansa niin kauan, että selvisi, etteivät ole minun perässäni, vaan jonkun naapurin. Sitten avasin portin, että pääsivät rimputtamaan jonkun piruparan ovikelloa. Olisivat kyllä saaneet kiivetä aidan yli, kuten pojankoltiaiset, jos taloyhtiön presidentillä ei ole edes portin avainta.
Sen verran asiasta kuulin, että olivat ihan oikealla ja tärkeällä asialla, joten "rikokseni" ei harmita. Täällä kun ei saisi avata ovia tuntemattomille.
Täytyy kai pyytää taloyhtiön kokous koolle ja esittää ovipuhelimiin kameroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 06:50

Onneksi ei ole ollut ulosmittauksia. Mitä tyhjätaskuilta mitataan. Nehän yleensä joutuvat ulosmittaukseen.
Mutta jos jostain syystä Pannampa hukkaamiskielto päälle ja pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 09:22

Ei ole tutun oloinen tilanne, joten kuviot ovat epäselvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 10:04

Ei tosiaankaan voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 12:28

En nyt käsittänyt mitä päreitä tarkoitit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 14:16

Tuntuu jotenkin kummalliselta, mutta sittenhän näkee mitä tekevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 15:53

Koti on linnamme ja tuskin puhelinlaskun myötä asuntoasi mitataan, pitää olla todella isot nuo laskut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 22:16

Ei ole kuin tv-lupatarkastaja käynyt ja hämilläni päästin sisään. Ei ollut TV-lupaa,
koska tv meni rikki ja sanoin irti. Halusi nähdä rikki menneen tv, joka oli nostettu käytävelle.
No aloin kyselemään, että onko tv-asentaja pätevyyttä jotta näkee että rikki on ja sanoi ammatikseen, että on vartiointialalla. sanoin että rikki on ja käy savuamaan ettei sitä voi seinään pistää. Jos haluaa testa onko toiminta kykyinen tuo tänne tv-asentajan tai vie romunpois. Siinä oli älytön pähkäilyä, joten aloin jo kypsyä koko touhuun vieraan tarkastajan kanssa ja sanoin ettei ole koko iltaa aikaa todistella. No sitten uskoi ja häipyi. TV meni sitte kierätyspisteeseen ja elektroniikka romuksi.
En vieläkään tiedä oliko tarkastus sääntöjen mukaista. Seuraavan kerran en päästä sisään, kun oli älytön toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 12:30

Ei se nyt aivan niin mene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 21:56

Hakoteillä tuossa jutussa. Palkoista ekana ottavat. Jos ei mitään ole otettavaa, niin kenties he käyvät jotain pientä ottamassa - riippuu tietenkin laksun suuruudesta.
Laitetaan nyt ihan virallista tietoa ko. asiasta:
www.oikeus.fi/5596.htm