Panaman valuutta, vaihdetaan vasta perillä? Vai vaihdetaanko suomessa dollareita mukaan? Onko rautatiet lähelläkään Costa Blancaa?

Lisätty: 20.10.2011 - 14:42

Missähän päin se 76km rautatietä Panamassa on?

Avainsanat: rautatiet valuutta panama

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.10.2011 - 09:14

Matkavaluutta

Suositeltavin matkavaluutta on US-dollari. Se on Panaman laillinen valuutta.
Varaa US-dollareita mukaan jo Suomesta ja mieluiten pieninä seteleinä (5–20 USD:n seteleitä).

Maan valuuttaa saa vain kolikkoina, seteleinä käytetään US-dollareita. Yksi balboa vastaa yhtä US-dollaria. Balboa jakautuu 100 centésimoon. Kolikoita on 1, 5, 10, 25 ja 50 centésimon arvoisina, ja ne vastaavat kooltaan ja painoltaan USA:n kolikoita.

www.aurinkomatkat.fi/panama

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2011 - 06:37

Panaman rahayksikkö on panaman balboa, mutta sitä saa vain kolikkoina. Seteleinä käytetään Yhdysvaltain dollareita, joita kannattaa ottaa matkarahaksi. Luottokorteista käyvät Visa, MasterCard ja American Express. (wikin kertomaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 07:47

Niin mikähän Panama lie mielessä. USA ssakin on sen niminen kylä.

Lähteet:
www.s-matkat.fi/mata/resort/...rker=false

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 12:20

Kulkuyhteydet Takaisin ylös

Suurella Decameronin hotellialueella liikutaan jalan sekä tila- ja golfautoilla. Voit tilata auton oman rakennuksesi eteen soittamalla vastaanottoon.
Panamáan on bussiyhteys päivittäin noin puolen tunnin välein.

Bussi
Pääset bussilla Panamáan ja läheisiin Antoniin ja Penonoméen päivittäin puolen tunnin välein. Matka Panamáan maksaa 5 USD, lähikyliin 1,50 USD. Lähialueille liikennöivät bussit ovat tila-autoja tai pikkubusseja. Pääset määränpäästä riippuen kyytiin joko hotellialueen pääportilta tai valtatien varrelta.

Taksi
Voit pyytää hotellin vastaanottovirkailijaa tilaamaan taksin. Matka hotellista Panamáan maksaa n. 90 USD (edestakainen matka n. 150 USD) ja Penonoméen n. 25 USD.

Ainakaan "aurinkomatkat" ei puhu halaistua sanaakaan rautateistä,tästä annan itseni ymmärtää,ettei junia kulje ainakaan kovin tiheään.

Lähteet:
aurinkomatkat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 13:14

Jos noilla ohjeilla ei pärjää, niin sitten ei millään.