Odotatko jo joulua ?

Huomasin tänään että parissa kaupassa olivat jo nyt laittaneet joitakin joulutavaroita
esille.Tuntuu että aina vain ennemmin ja ennemmin niitä laittavat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 14:27

Minulle joulu on Vapahtajani syntymäjuhla. Ei mitään jouluhysteriaa.
Aivan uuvuksiin asti hyöritään siinä joulussa ja yks kaks se on ohi.

Kysyjän kommentti

Hei ! hyvin sanoit joulusta. Samalla tavalla ajattelen itsekkin.
Hyvää lokakuun loppua ja muutenkin pirteitä päiviä ! toivottaapi Ruiskukka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2011 - 00:07

En odota vielä joulua sillä nautin yhä loppusyksystä ja siitä että täällä meilläpäin ei ole onnekseni satanut vettä moniin päiviin. En odota joulua vielä senkään vuoksi, että minulle se ainoa ja oikea joulunodotus alkaa vasta itsenäisyyspäivänä pipareiden leivontatalkoista niinkun on lapsuudesta lähtien alkanut. Se että joulukausi tunnutaan vuosi vuodelta aloitettavan yhä aikaisemmin ja aikaisemmin varsinkin kaupan alalla ei ole mieleeni. Joulusta on alkanut tulla yhä enempi ja enempi pelkkä kaupallinen juhlahumukausi jonka vuoksi sen oikea sanoma jää monilta huomaamatta. Ikävää, mutta totta...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 19.10.2011 - 00:18

onhan se seuraava "kohokohta" kun pikkuneiti on jo melkein 2v. ehkä kuitenkin aikaista odotella joulua, ei ainakaan tunnu vielä ollenkaan siltä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 01:18

Ruiskukkakin muuttuu punaiseksi joulun aikaan:-D

Mietintämyssyssä on matka pohjoiseenn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 07:39

En vielä, mutta tänä vuonna se on todella erilainen tunnelmaltaan minulle. Kaupoissahan se alkaa jo nyt...valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 07:54

En vielä odota joulua,vaan nautin näistä syksyisistä ilmoista sateineen päivineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 08:54

Joulumainoksia pukkaa jo postiluukusta...
Kyllä tuo tulee ilman odottamistakin...

En ainakaan vielä joulukokkauksia tai siivouksia vielä aloita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 09:04

en en yhtään enkä odota luntakaan ..näin on ihan hyvä ...sienimetsät ja ihana syksy ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 09:55

Nautin kauniista syksystä ja annan Joulun tulla sitten kun on tullakseen. Meillä perinteisesti ei hössötetä Joulua, vaan se otetaan vastaan rauhallisesti hiljentyen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 12:25

Minä olen suunnitellut joulun ajan jo kuukausi sitten valmiiksi. Mennään hankien keskelle luxus mökkiin erämaahan, missä ei ole kuin karhuja ja susia ja ehkä hirviä tietysti. Joulukuusikin on tilattu jo valmiiksi mökkiin ja savusauna odottaa jouluaattona valmiina, sekä järvessä avanto uintia varten tietty. Joululahjat on hankittu ja ne ovat ennen aatoa saajiaan valmiina odottamassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 14:50

Ei vielä joulua ole mielessä, nautin näistä syyskeleistä ensin. Tosin tänä aamuna jo naapurikunnassa Punkaharjulla oli tullut hieman lunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 15:45

En ole lainkaan joulu-ihminen, joten EVVK.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 17:47

Tulee odottamattakin. Markeiteissa ja suklaarasiat ja valosarjat isoissa pinoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 18:34

sen joulun tulon huomaa viimeistään siitä krääsä määrästä mitä tuputetaan.

mutta pidän itse joulusta kyllä. tässä jo mietin kutsunko tyttären ja vanhemmat + anopin syömään jouluksi, vai olenko pitkästä aikaa itsekäs ja nautin koko päivän torkkupeiton alla lukien pukin tuomaa kirjaa ja ehkäpä jokunen suklaakin eksyy suuhun ;)
vaikea juttu. vaan onhan siinä sitten niitä pyhiäkin nauttia suvusta.

kynttilöitä, leivontaa, paketointia (ihan jotain pientä ja suloista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 20:35

Vihaan syksyä, märkää ja pimeää.Vihaan räntää ja sitä adventtisohjoa, jossa kahlataan viikko tolkulla.Tai vaihtoehtoisesti hukutaan lumeen ( jota EI taas tänäkään vuonna PITÄNYT ollenkaan tulla NIIN paljon...) ja kärvistellään huimissa pakkaslukemissa...
Olisipa jo joulu mennyt ja kevät tuloillaan! Pääsisi kamalasta KYLMÄSTÄ ja KOSTEASTA talvesta eroon.

Odotan TODELLA niitä kuuluisia "keskieurooppalaisia" talvisäitä, joita piti tulla jo muutama RUNSASLUMINEN talvi sitten...Että niitä odotellessa...

Toisaalta pidän joulusta.Vain sen takia, että silloin perheellä on yleensä muutama päivä yhteistä lomaa ja saa vain olla.Yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.10.2011 - 21:19

En odota ja minua ärsyttää sen kaupallisuus. Minulle alkaa joulu vasta jouluaattona kuusen koristelun jälkeen. Lahjoistakin jo suurin osa hankittu, vain perheen pienimpien pakettien kanssa on ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 03:31

Odotan. Usko tai älä mutta suurin osa lahjoista on jo hankittu. Tänä vuonna en hanki viime hetken stressiä.