Tiedättekö mistä lutikat tuli taloon ja viihtyivät siellä.Onkohan niitä vielä.

Muistan 5v.aana mummolassa Kiimingissä. Siellä ihan kamala kokemus lutikoista. Vaikka siellä oli lattiassa rossipohja tuuli viuhusi ja hirsi seinät.Katosta putoili pimeellä päälle.Minä huusin että mitä tippuu.Lämmittimenä iso leivinuuni. Se oli vuosi 56

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 19.10.2011 - 23:13

Siitä ei ole muistikuvaa mutta sen tiedän miten niistä pääsee eroon helpolla: huitaisee kengällä lattiaan lutikan lähelle. Se pelästyy ja lentää selälleen. Sen jälkeen homma on helppoa.
Neuvoi eräs turisti Hanialaisessa hotellissa.

Kysyjän kommentti

kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2011 - 01:12

Talo ilman lutikoita oli väärin rakennettu.

Antoi lutikoiden juosta ja pitää muut "ötökät" loitolla.

Vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 08:00

Kyllä lutikoita on vieläkin,mutta onneksi ei meillä.Naapurissani asuu Venäläisiä ja Virolaisia ja tarkkailen taajaan ilmanvaihto venttiileitä,kun pelkään torakka armeijaa.meidän talossa ei vielä ole torakka ongelmaa,mutta tiedän taloja missä niitä on käyty myrkyttämässä useaankin kertaan.Torakat tulevat idästä,niin kuin muukin mukava meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 08:42

Kyllä noita kuulemma löytyy edelleen...
Itse olen lapsena mummolassa nähnyt...
Mutta matkoilla en ole onnistunut yhdessäkään hotellissa näkemään....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 12:39

Voivatko lutikat tehdä vallankumouksen?

Periaatteessa kyllä. Virtaahan niiden suonissa työläisten ja talonpoikien verta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 14:47

Yhdellä Romanian reissulla löytyi huoneesta sekä lutikoita että torakoita, myrkyttäjä kävi myrkyttämässä huoneen, me puolestamme taas vaihdoimme tyystin hotellia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 15:42

Toivottavasti lutikat eivät koskaan muuta meille, ei ois kyllä mieluisia vieraita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 17:49

En ole onneksi koskaan asunut lutikoiden kanssa samassa talossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 18:36

en tiiä mistä tulevat. varmaan samanlaista kausityylistä liikehdintää kuin täillä ja kihomadoilla

en ole nähnyt oikeesti enkä halua !! iiiiik.

ja vielä niitä on. äijän systerin talo hesassa on myrkytetty useamman kerran - ehkä joku kantaa romuissaan niitä?? ufoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 14:31

Kyllä niitä oli sodan jälkeen niin talossa kuin torpassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 03:31

Matkailu lisääntyy, taitaa tulla naapuri maasta.