Oletko nähnyt tien varsilla vilkkuvia valoja, joiden yhteydessä on varoitus hirven metsästyksestä?

Lisätty: 17.10.2011 - 23:56

shop.eurofire.fi/tuotekuvat/...e/2874.jpg

Lisätty: 17.10.2011 - 23:58

PateT: Täytyyhän hirviäkin toki varoittaa metsästäjistä tasapuolisuuden vuoksi. Eikös vain?

Lisätty: 18.10.2011 - 00:06

PateT! Mikä vika on citykanissa? Eikös se ole kaupunki? Vai?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2011 - 01:44

On tuosta josku tainnut olla joku varoitus, mutta tuskin sentään vilkkuvalon kera.
PateT,voisiko Helsinkiin tuoda joitain kaneja syöviä herttaisia eläimiä, vaikka näitä? www.tunturisusi.com/kissat/puuma.html
Suomen hirvikanta kannattaisi vaihtaa tämmöisiin, niin ei tulisi vakavia kolareita, eivätkä raivostuneet haavoitetut hirvet tappaisi ketään; www.napsu.fi/matkailu/matkak...Fuengirola

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2011 - 23:56

AY,minä olen luullut nitä valoja tietyävaloiksi,varoituksena autoilijoille,mutta hirvillekin...

Lisätty: 18.10.2011 - 00:02

Tottakai OPOY,olen henkeen ja vereen eläinten puolustuslinjalla..Eteenpäin susien ja hmmmm hirvienkinpuolesta,mutta etupäässä SUSIEN,upea elikko,kiehtovat silmät.....samalla linjalla kissojen,koirien,siilien,karhujen,tiikerien,leijonien,elefanttien,virtahepojen...yms.yms.
paitsi en citykanien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2011 - 23:57

Ainoa valo minkä olen nähnyt on, ollut vitostien varrella. Sen piti syttyä kun hirvi on lähellä, vaan meni jossain vaiheessa epäkuntoon - paloi hirven kuva jatkuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 05:34

Olen nähnyt lippispäisiä ja liivit päällä oleia, punaisia ukkoja.Tuota merkkiä en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 07:54

Eipä ole tullut nyt käskenneltyä maaseudulla joten noita ei ole tullut nähtyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 08:21

En ole. Toivon hirvenmetsästyksen turvallisuussyistä tapahtuvan sen verran kaukana tiestä, ettei tuollaista edes tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 17:19

Tuollaisen olen kertaalleen tänä syksynä nähnyt, mutta valo ei kyllä vilkkunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:21

En ole nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 23:47

En ole liikkeellä kiellettyjen valojen aikaan. Mitähän lie merkitsevät?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 19:04

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 16:53

Eipä Keuruu-Jyväskylä välilläkään ole vilkkuneet hirvivalot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2011 - 19:12

Hirviukot ovat nykyjään niin laiskaa sakkia että eivät jaksa kaadettua 300 kilosta otusta raiata perässään metsässä - autolla täytyy viereen päästä.

Joskin hirviukot alkaa olla jo niin iäkästä sakkia ettei taida kunto kestää.
Kas kun eivät nuorempia kavereita millään kelpuuta mukaan
.
Metsästelevät siis teiden lähettyvillä, ei puhettakaan että lähtisivät korpeen.
Tässä on syy miksi hirvikolareita tapahtuu niin mielettömästi- tuppautuvat teiden lähistöille ja sinne ne hirvetkin ajetaan.

Olen erittäin, erittäin kriittinen tätä lajia kohtaan! Ja syystäkin; Uhkasivat pirut pamauttaa koirani hengiltä jos eksymme passimiehen ja hirven väliin!