Tiedän tämän tapauksen ja hän vain jatko ruokkimista.Tämä ruokkiminen oli jo linnuille vaarallista linnuille,kun linnut nokkivat ulosteiden seasta ruokaa,lisäksi tuli rotta ongelma.Täysi sopimatonta käytöstä tältä mieheltä.Meillä ei saa parvekkeella ruokkia lintuja eikä myöskään pihalla,näin lukee järjästyssäännöissä.Liinnut saattavat kantaa salmonellaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2011 - 15:49

Enpä ruoki. Muistelen lukeneeni aiemminkin lappeenrantalaisesta miehestä, joka kotipihallaan ruokkia valtaisaa määrää lintuja, lieneekö sama mies asialla,...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 16:11

Kyllä ruokin pitkälle kevääseen asti.Yleensä sekoitan kauroja ja auringonkukan siemeniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 12.10.2011 - 16:20

tuleehan noita ruokittua, oikein kolmella laudalla, mukava katsella keittiön ikkunasta kun lintuparvi käy tyhjentämässä astiat, fasaanejakin kulkee tonkimassa mitä pienemmiltä putoaa, viime talvena hiirihaukka söi yhden fasaanin tuossa meidän kuusiaidan takana, luonto on lähellä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 16:39

Sakon uhallakin aion pakkastalvena laittaa talipallot läheisen puiston pusikkojen oksille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 16:53

KYllä ruokin omilla mailla. Menee aika paljon tai memmyt ruokaa.Kauraa 40kg auringonkukansiemeniä 250-300kg talit ja rasvat noin 15kg.Saanähdä väheneekö nyt ruokinta kun linnusto vähentynyt. Tässä 140 v ,vanhat metsät otettu ihan kaikki pois. Kyllä maisemat muuttuneet,
Muuten tuosta uutisesta kuulin radiossa,Sanoi että lähtee linnaan lintujenruokkimisesta ennenkuin sakkoja makselee. Mennään sitten lintujenruokkimisesta linnaan,Just tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 17:42

Tulee ruokittua aina kun vaan mahdollista, Kupittaanpuistossa nuo linnut taas talven lammikossa... Joutsenet varsinkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 18:09

En ruoki,koska kerrostalossa se ei ole sallittua...muuten kyllä ruokkisisin,niitä olisi kiva seurata ja katsella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 19:05

Kerrostalo, en ruoki ja metsään en pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 20:15

Kesällä kävin iltalenkillä ruokkimassa lähellä olevan lammen sorsia. Taisihan siellä muutkin lisäkseni niitä ruokkia, sillä välillä ei leivän/pullan palaset kelvanneet lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 21:42

no tota noin ruokin tietynnä. oravatkin saavat osansa,jos osaavat pitää puolensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.10.2011 - 00:44

Ruokin - mutta asunkin maaseudulla. Lappeenrannassa ja muuallakin ymmärrän että lintujen peräeritteet ovat suurempina ongelmina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2011 - 18:46

En ruoki, naapuri hoitaa homman puolestani. Meillä kyllä saa huoletta ruokkia. Ei siitä sakkoja saa. Mutta tuon miehen ruoka määrä, 20 litraa on suuri määrä. Ei ihme että asiaan puututtiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 14:26

En ruoki. Pitäisi ruokkia ympärivuotisesti, jos aloittaa.