Käytätkö typpeä vai happea autonrenkaissasi? Jos käytät, kerro kokemuksiasi eli hyvät ja huonot puolet?

Lisätty: 11.10.2011 - 11:10

Jumppikselle tiedoksi:
Typen käyttö renkaiden täyttämisessä
Hengitysilmastamme noin 70% on typpeä. Parker & co.:n kehittämällä laitteella voi poistaa ilmasta hapen ja tämän yli 85% typpeä sisältävän seoksen voi pumpata renkaisiin. Typpi on kaasuna happea huomattavasti stabiilimpi, eli typellä täytetyt renkaat mm. reagoivat vähemmän lämpötilan muutoksiin, kuumenevat normaalisti täytettyjä renkaita vähemmän raskaassakin käytössä, ja säilyttävät paremmin muotonsa. Kaikki nämä tekijät lisäävät ajomukavuutta ja antavat renkaille pidemmän käyttöiän.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2011 - 14:04

Ei olennaista mitä renkaassa on, kunhan vain pääsee ajelemaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2011 - 10:45

Nyt tulee brunetilta blondivastaus mutta sitä laskettelen autonrenkaisiin mitä huoltoaseman letkusta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 10:59

Eilen kävin gummikauppiaan nettisivulla ja siellä vasta tuohon typpijuttuun törmäsin?
Kyllä olen paineet huoltimon letkulla silloin tällöin tarkastanut. Kaipa sieltä ilimoo tullo.
Puhdasta happea en uskalla niihin laitaa, kipinän saa niin tuloo raketti.

Lisätty: 11.10.2011 - 12:44

Ei tarvitse ottopojan selittää mitä ilma sisältää. Missään tosin ei kerrottu mitä lysti maksaa, ja vasauksessani mielestäni kerroin mitä eilen luin.

Lisätty: 11.10.2011 - 21:52

www.aga.fi/international/web..._nit_tires
www.rengastyppi.fi/www/

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Happi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 11:43

Ei harmainta aavistusta, käytän sitä mitä huoltsikka ilmaletkuistaan tarjoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 12:34

Jaa, en mie muusta tiijjä kun ilimoo sinne laitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 15:03

no tota noin laitan normaali ilmaa jota saa huoltoasemien letkusta .eiköhän siinä ole 21 % happea,
typpeä noin 70 % ja loput muita jalokaasuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 15:32

Mitähän sinne pistetään, tumma olen mutta taidan olla piilo blondi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 15:41

Paineilmaa, mutta mitä se sisältää ja missä suhteessa, en tiedä. Hyvin on sisällä pysynyt. Miten tuon typpitäytön saa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 19:09

Olen autoillut yli 20 vuotta, mutta renkaiden vaihdon ja ilmauksen hoitaa joku muu kuin minä, joten mitä lie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.10.2011 - 00:09

Blondi vastaa: ilmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 02:25

Minä en tiedä.