Islannissa rantojen hiekka on yleensä tummaa jopa mustaa, mutta eräs poikkeus sieltä kuitenkin löytyy? Mistä on kysymys?

Avainsanat: hiekka ranta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.10.2011 - 12:06

Uskoin että vain mustaa löytyy..
Mutta Etnalla kun olin niin moni laavakivi kuin hiekka oli myös punaruskeaa onkohan Islannissakin näin rantahietikolla...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.10.2011 - 08:51

Kunnon ostoksille piti lähteä Breidafjordin toiselle puolelle, jonne oli matkaa lautalla kolmisen tuntia. Mutta maisemissa ei ollut valittamista, sillä muutaman sadan metrin säteellä sijaitsi pari vuorta, useita pieniä vesiputouksia ja ihan oikea meri. Rantaa kutsutaan Raudasanduiksi hiekan oranssinpunaisen värin vuoksi. Kallioperä on geologisesti Islannin vanhinta, eikä aluella ole yhtään toimivaa tulivuorta.

Lähteet:
pv.osakunta.fi/ostro/?q=node/37

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 10:03

Aha, että tällaisiakin rantoja sieltä löytyy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 15:11

Islannissa en ole ajatellut mennä hiekkarannalle, mustaa hiekkaa siellä oli kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 03:18

Islanti on jäänyt väliin, en ole siellä koskaan käynyt. Joten en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.10.2011 - 23:28

Laavatuhkako lie värjännyt rannat. En muuta tiedä.