Kenelle suomalaiselle henkilölle soisit liputuspäivän ja miksi?

Avainsanat: liputuspäivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2011 - 13:57

Minunkin mielestä liputuspäiviä jo nyt liikaa, mutta jos nyt ihan pakko on joku keksiä niin Tuntemattoman Sotilaan päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2011 - 01:39

Niitä liputuspäiviä alkaa nytkin olla jo liikaa, hieno tapa kärsii inflaatiosta. Varsinkin jos vielä kyseenalaisille henkilöille alettaisiin liputtaa. Maine ja kunnia on nykyään aika hetkellistä, ristiriitaista ja katoavaista. Minä en ainakaan tiedä ketään sen arvoista.
Liputuksista hyötyy (kaupungeissa) vain huoltoyhtiöt. Anteeksi sarkasmini.
Muuten henkilökohtaisista syistä voisi liputtaa useamminkin, kuten tapana ainakin Ruotsissa ja Tanskassa, joissa hyvin usein näkee lippuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 06:02

Mielestäni niitä liputuspäiviä on ihan sopiva määrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 06:57

Henkilönpalvonnasta olen samoilla linjoilla Puten kanssa, ei niitä virallisesti ainakaan lisää, mutta soisin kyllä vähän rennompaa otetta liputtamiseen.
Jos joku haluaa jollekin liputtaa, niin se hänelle suotakoon.
Itse olen liputtanut jopa itselleni syntymäpäiväjuhlissa ja muutamissa muissakin juhlissa.
Suomi liittyi EU:n 1.1.1995, joten pitäisikö vuosi aloittaa liputtamalla EU-lipulla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 07:26

Mulle riittää nämä, joilla jo liputuspäivä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 07:55

Talkkarien ja hultoyhtiöiden harmiksi, niitä on jo liikaakin-
Asuimme aikainaan Määkelänrinteen ylioppilakunnan asunoiisa, ukkeli oli huoltomies mies niissä.
Ja kun joka talolla 3 lippua kiskaisi ylös ja sateen valuttamana alas, sai koko perhe olla
talkoissa mukana.
Ja ei tiennyt missä niitä saisi kuivaksi.
Yhtenä juhannusyönä oli 1 lippu varastettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 08:05

8.12 - 28.2 on pitkä jakso ilman liputuspäivää joten JouluPukinpäivä voisi olla sellainen?

Lähteet:
www.intermin.fi/intermin/hom...1B00515948

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 11:40

Yksityisillä kansalaisilla, yhteisöillä ja yrityksillä on Suomessa vapaus liputtaa muulloinkin kuin virallisina tai vakiintuneina liputuspäivinä. Liputtamalla voidaan osoittaa niin juhlamieltä, kunnioitusta kuin suruakin.
(sisäasiainministeriö)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 13:40

Ei enää yhtään enempää liputuspäiviä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 17:39

Eiköhän nämä nykyiset jo riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 21:38

Virossa vietetään kerran vuodessa opettajan päivää. Silloin oppilaat valmistavat päivän ohjelman ja toimivat myös opettajina. Illalla on sitten juhlat jossain juhlatilassa, ja oppilaat esittävät ohjelmaa. Olen kerran saanut viettää sellaista juhlapäivää Tartossa. Tunnelma oli ihan mukava. Opettajat ovat lapsille tärkeitä henkilöitä, ehkä tärkeimpiä vanhempien jälkeen. Usein se tunnutaan unohdetun. Olisikohan meillä mahdollista aloittaa opettajan päivän vietto?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2011 - 22:36

Ei tule kaikkia liputuspäiviä edes nykyään liputettu..eli ei yhtään lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 09:09

Kaikki sen ansaitsevat ovat saaneet jo liputuspäivän. Jos jokaiselle aletaan liputtamaan, itse lippu kärsii inflaation.
Teemapäiviä voi olla ja niitähän onkin. Merkittäville henkilöille eli omalla sarallaan ansioituneille pidetään seminaareja eli asia on hoidossa.

Lisätty: 10.10.2011 - 13:18

Yksityinen kansalainen voi toki liputtaa muulloinkin kun yleisenä liputuspäivänä eli jostain erityisestä syystä.
Viroa ja Suomea ei voi verrata, ja jos joku ammattiryhmä saisi liputuspäivän, tuntuisi lähinnä lapsekkaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 02:41

Nykyinen määrä riittää, ihan sopiva on.