Käytätkö kirkasvalolamppua?

Avainsanat: kirkasvalolamppu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2011 - 17:51

Omistan ja käytän taas syyspimeiden aikaan. Aamulla ja päivällä. Illallahan sitä ei passaa käyttää. On toiminut hyvin ja ainakin minulle siitä on ollut kovasti apua.

Kysyjän kommentti

Olen otsekin kokenut sen hyväksi. Tosin tänä syksynä en edes ehtinyt ottaa sitä "naftaliinista", lähdin toisenlaiseen valohoitoon...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 02.10.2011 - 16:49

ainostaan valoherätystä, linnun laululla höystettynä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 16:55

en käytä en henkilökohtaisesti usko sen taikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 17:00

Jos tarkoitat selleista terveyshomma juttua, niin en sillä en usko sen taikaan ja olen vielä hiton
huono uninen, niin sen alla kun köllöttelisin päivät, niin mahtas yöt olla unettomia.
Muuten kyllä käytän kirkkaita lamppuja huushollissani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 17:28

En käytä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 17:44

Eipä omista joten en käytä... jotenkin en usko moiseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 18:33

Meillä on kirkasvalolamppu lähes jokaisessa valaisimessa, eli 5500 - 6400 kelvinin päivänvaloa vastaavaa valoa antava.
Eiväthän ne kovin romanttista valoa anna, mutta näkeepähän lukea hyvin.
Kynttilöitä voi polttaa sitten erikseen.
Siis tämän näköisiä lamppuja; www.adlux.fi/public/pdf/vivalites.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 18:46

En käytä vaikka siitä olisi apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 19:18

Meillä oli töissä mahdollisuus käyttää kirkasvalolamppua aamuisin kaikista pimeimpään aikaan.Kun ihmiset alkoivat saada siitä mitä ilmeisemmin migreenin oireita (itse mukaan lukien) poistimme lampun käytöstä.Sopinee siis vain osalle ihmisistä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 19:45

En pysty käyttämään. Olen kokeillut, saan siitä migreenin :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 19:49

En käytä, en omista kyseistä laitetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 20:40

joka huoneessa on plafondi ja olenpa niissä käyttävät vain normaaleja hehkulamppuja.
jaahas, taisitkin tarkoittaa sitä aparaattia millä saa valohoitoa kaamosmasennukseen, eipä ole sitäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 21:19

En omista kirkasvalolamppua..ennkä kyllä usko,että siintä mitään apua olisi..Kirkas mieli vaan niin on hyvä olla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 21:37

En käytä,sellaista en ole ostanut.
Tyttärellä on ja kehuu hyväksi .Sanoo että siihen valoon ihana aamulla herätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 22:25

Kotona on sellanen ja käytetään sitä. Apua on ollut kaamosmasennukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 23:15

En käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 09:11

Tarpeeton kapine minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 10:08

Empä valitettavasti käytä vaikka kyllä pitäisi etenkin niinä aamuina jolloin joudun heräämään ennen kuutta töihin oltuani edellisen illan kloo. kymmeneen saakka hommissa ja päästyäni nukkumaan vast lähempänä puoltayötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 11:23

En omista sellaista. Miniälläni on ja hän silloin tällöin ottaa hoitoa väsymykseensä - joskus auttaa, joskus ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 14:01

Aamulla herätään siihen kun kirkasvalolamppu jossa on herätyskello herättää niin että valo kirkastuu vähitellen. muuta kirasvalo laitetta ei meillä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 19:19

En omista kirkasvalolamppua, mutta sellaisen sarastusvalon, joka kirkastuu vähitellen, aion vielä joskus hankkia.