Syksyinen, värikäs metsä. Kuulas, raikas sää. Mitä tuntoja syys sinussa herättää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2011 - 17:20

Syys on vuodenajoista hyvin rikas. Se antaa sadon korjaajalle talven varalle. Kevät ja kesä ovat sitä
valmistaneet. Syysaamun raikkaudessa on sitä jotain,mtä sielu vain aavistaa. On jätetty paahtava kausi
jälkeen ja luonto valmistautuu lepoon.
Ne etelänmatkat minulta ovat jääneet taakse, enään ei "siipeni" kanna kovin pitkille matkoille.
Ihmisen elämässäkin on kuin syys, joka riipii meitä jo ikääntyneimpiä kuin luontoakin.
Mutta minullakin syys on muistoissa sitä marjastamisen ja sadonkorjuujuhlan aikaa.
Jossa omat lapseni ovat olleet mukana, kuka enemmän, kuka vähemmän.
Tiet ovat keltaisenaan puiden lehtiä ja tänään kulkiessani päiväkävelyllä, jalkakäytäät olivat
pienten havu- ja männynneulasten peitossa. Kuitenkaan mäntykään ei riisu koko pukuaan pois
talveksi , vaan uudistuu taas keväällä.
Talitintti tervehti minua tänään parvekkella laulullaan ja se toi ikävän ja kaipauksen mieleeni,
sillä pidän näitä vierailijoita viestin tuojina toisesta todellisuudesta. Lämmintä villahuovan ja sisätossujen aikaa hä tämä alkaa olemaan. Jokaiselle hyvää syysriemua.

Kysyjän kommentti

Niinpä. Yhtenä päivänä kirkas, raikas sää suorastaan vaatii ulkoilemaan. Ja seuraavana saattaa sade ja tuuli ravistaa, eikä tee mieli edes sängystä nousta. Toisaalta syysiltaa, varsinkin sateista sellaista on ihana viettää vilttiin kääriytyneenä, villasukat jalassa, teemukillinen tassussa ja tuikkukynttilöiden valossa. Syysflunssa on taas sitten ei-niin-kiva-juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2011 - 15:15

Siis tällainen. www.napsu.fi/matkailu/matkak...j%C3%A4rvi
Alkavaa talven odotusta,

Lähteet:
Luonto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 15:35

syys on, syksy saapui musta synkkä, pikkulinnutkin lensi pois ..........................

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.10.2011 - 16:55

ulkona on nipin napin 10 astetta ja vettä tihkuu vaakasuorana taivaalta, mieleen tulee etelänmatka jonnekin lämpimään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 17:32

www.youtube.com/watch?v=WZ1QboYRgGA

Lisätty: 02.10.2011 - 17:32

Tämä laulu kertoo kaiken syksystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 17:45

Ruska aika kuuluu minulle todella nautin luonnon syksyisestä ruska ajasta joten samoilen kameran kera ja saan syksyn väriloiston myös talteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 17:53

Syksy on kypsymisen ja sadon korjuun aikaa. Luonto maalaa väreillään upeita sävyjä. Olen syntynyt syyskuulla, syksyn lapsi siis. Tykkään kovasti tästä vuodenajasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 18:55

Syksy on myös luopumisen aikaa,kun luovumme ihanasta kesäajasta ja koen luopumisen tuskaa.Olemme kuitenkin onnellisia siitä,että meillä neljä vuodenaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 19:23

Tämä on aikaa, jolloin haluaisin mennä nukkumaan ja herätä keväällä,kun luonto herää uudelleen eloon.VIHAAN tätä vuodenaikaa.Kaikki kuolee tai ainakin lähtee tästä maasta pois...
Vaatteiden päälle tuppaamista.Palelemista,märkää ja kosteaa vihmovaa ja kylmää.Ei kiitos! Mutta valita ei vielä voi...
Suomi on periaatteessa hyvä maa,mutta vuodenajoistaan en niinkään aina pidä.Asuappa etelän lämmössä....Ehkä sitten joskus!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 19:37

En pidä syksystä, en pidä sateesta, en pidä pimeydestä :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 19:46

Syksy sateineenkin on hienoa aikaa, luonnossa liikkujalle etenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 21:23

Kyllä syksyn ruska on kaunista katseltavaa...kun on niin värikkäät puiden ja pensaiden lehdet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 22:29

En tykkää syksystä enkä talvesta. Kyllä kevät ja kesä ovat parhaat vuodenajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 23:19

Tänä viikonloppuna keräsin sieniä ja nautin täysin palkein aurinkoisesta ja kuulaasta syyssäästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 09:07

Iloisin mielin odottamaan uutta kesää. Kyllä se sieltä joka vuosi on tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 11:20

Juuri tuollaiset olosuhteet ovat mieltä virkistäviä, vesisateet ja harmaus vie mielen matalaksi monestakin syystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 19:23

Syksyinen luonto osaa olla kyllä upea, mutta silti tulee haikea mieli, kun jälleen on kesä ohi ja talvi edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 01:28

Minä pidän syksystä.