Kävitkö eilen marjassa tai sienessä?

Kävimme eilen metsä retkellä ja saimme haaparouskuja,suppilovahveroita,kanttarellejä ja niitä olikin paljon vaikka on myöhäinen syksy,Nyt emme enää sieneen mene,vaan seuraava reissu tehdään suolle mistä toivomme löytävämme karpaloita.Ilma oli eilen mitä parhain ja retki oli onnistunut siinäkin mielessä,että hirvikärpäsiä ei ollut ainuttakaan kimpussamme.

Avainsanat: sieniä sieniä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2011 - 10:05

En ollut eilen mutta perjantaina ja torstaina kyllä. Sain 2 ämpärillistä kaiken kaikkiaan 3 tähden sieniä. Ystävä vei Tikkurilaan, hänelle otettiin. Minulla on niin paljon sieniä.Eikö olekkin aivan mahtavaa liikkua luonnossa, jos maastoa niin kyllä siinä kuntoulua tulee.Huomaa väsyneensä kun kotiin tulee.Kyllä sieniä vielä nousee vaikka nyt pakkanen kävikin viime yönä. Mutta karpalot kutsuu suolle aivan kohta. Aika alkaa olla kypsä pian tai nyt.Tämä hyötyliikunta sitä parasta mielelle ja kropalle.Kun hitaasti etenee. Jos evästä vielä mukaan ottaa, juo kaffeet vaikka kannon nokassa.

Lisätty: 02.10.2011 - 10:07

Hirvikärpäset taaksejäänyttä elämää tältä kesältä.

Kysyjän kommentti

Sinä ymmärrät marjonen ja sienien päälle,sellaisi henkilöitä on napsussa aika vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2011 - 10:02

En ehtinyt, ,matkustin Suomea poikkipäin...sitäpaitsi edellisvuotisetkin sienet odottavat pakastimessa. Viimeksi poimin sieniä ihan omalta pihalta kuhan seuralaiseksi. Löytyi pari mehevää tattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 10:19

No eipä Sirkka enään metsään mene kompuroimaan, jos siellä kaatuisin saisi Pekka Niska poikineen
tulla minut nostamaan. Minulla on 10 litraa puolukkaa survottuna pakkaseen ja jääkaapissa, mutta
nyt en saa hapanta syödä ollenkaan.
Täytynee kysyä, jos joku tarvitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 10:47

En käynyt vaan ystäväni synttäreillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 10:59

Käyn koiran kanssa päivittäin metsälenkillä, mutta jätän marjat ja sienet niitä tarvitseville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 11:09

Eilinen päivä meni ulkona pihahommissa..Poika kyllä toi illalla 2:si ämpärillistä sieniä...kun innokas metsässä liikuja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 11:14

Ei tässä sinne ehdi, kun minä yhden lapsenlapsen kanssa meillä ja mieheni kahden lapsenlapsen kanssa heillä...
joten nämä viikonloput kyllä ovat kaikkea muuta kuin omaa aikaa useinmiten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 11:18

eilinen päivä meni juhlahumussa aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 13:49

Eilen en ehtinyt kun kkannoin kaks kuutioo polttopuita kellariin. Tänään kenties metsään saatan mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 14:21

En ole käynyt kummassakaan koko syksynä...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.10.2011 - 17:36

en käynyt, savustimme siikaa kodassa ja puuhastelimme pihalla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 19:38

Metsän antimia on jo riittävästi, eilen pyörähdin Pieksämäen kirppiksillä ja normikaupoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 22:35

En ollut metsässä vaan olin taas töissä.Illalla mieheni kanssa teimme pitkän kävelylenkin.
Oli ihmeen lämmintä koko päivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 23:38

Perjantaina ja sunnuntaina keräsimme suppilovahveroita vajaat 30 kiloa. Puolet otimme itsellemme ja lopuilla ilahdutimme ystäväperheitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 01:21

Suppilovahveroita keräsimme viikonlopun aikana 5 sangollista. Lisäksi sekasieniä 1 sangollisen. Sieniä on nyt niin paljon, että viemme niitä kaikille tuttavillemme, jotka ymmärtävät sienien päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 09:04

Suppilovahveroita tuli taas haettua korillinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 10:10

Metsään ei ehtinyt tämä tyttö eilen mennä töissä kun piti sunnuntaikin pakertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 11:15

Launtaina sekä eilen kävimme sienimetsällä. Saaliina reippaasti suppiksia ja muutama kantarelli.
Isännällä oli litra puolukoita, jotka odottavat vielä siivoamista. Sienet ovat jo menossa pakkaseen.
Niin ja vielä yksi hirvikärpänen kulkeutui päässäni mökille.