Oletteko matkustaneet RyanAirilla? Halvat lennot, mutta paljon kaikenlaisia lisämaksuja!

Plasin eilen Milanosta Tampereelle. Oli halvat lennot, mutta yksi tavallinen matkalaukku max 20 kg, maksoikin jo sitten lisää 50 €. Ja kun en onnistunut menomatkaa tsekkaamaan netissä, niin siitä tuli sitten neljäkymppiä lipun hintaa lisää. Ehkä takasintulossa olisi mennyt toiset neljäkymppiä, mutta hotellin respa auttoi säästämään. Tosin tippasin siitäkin heille 20 €. Kaikki syöminen ja juominen lennon aikana maksaa erikseen, joten kannattaa todellakin laskea tarkkaan, mitä palveluja aikoo matkallaan käyttää ja vertailla sitten muihinkin lentoyhtiöihin. Istumapaikkoja ei myöskään varata etukäteen ilman erillistä lisämaksua, joten pariskunnat eivät sitten pääse matkansa ajaksi istumaan vierekkäin, elleivät harrasta perin mukavaa "rynnimistä"...
Lisäksi miinuspuolelle laitan Tampereen Pirkkalan lentokenttävirkailijoiden ynseän käyttäytymisen, siihen en ole vieläkään tottunut!

Avainsanat: ryanair halpalentoyhtiö tampere pirkkalan lentokenttä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2011 - 10:19

Noihin halpalentoihin en suostu menemään...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2011 - 09:55

en ole Ryan Airilla lennellyt. mutta sama juttu on Jetstar´illa, edullinen lento ilman laukkuja, mutta laukkumaksu melkein samanhintainen kuin lentolippu. samoin tuo paikanvaraus koneeseen maksaa. joten varaamani tunnin lennonajan istun vaikka siivellä tukka hulmuten ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 10:28

Itse en ole "ryynärillä" lentänyt, mutta olen ostanut muille lippuja.
Tarkkana saa olla, ettei tule lisämaksuja. Eikös se ollut juri Ryanair, joka suunnitteli maksullisia vessoja koneisiin? ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 10:43

Kylli ja seisomapaikkoja!!!!En ole" rynkyllä"(Tre-lisä=matkat) lentänyt,mutta joskus muilla esim.easyjetillä.Viime kesällä,olivat poistaneet paikanvarauksen;edellisellä kerralla oli vielä mahis.Rynnin yhden venakkoseurueen läpi kyynärpäätaktiikalla "olen suomalainen".Lisämaksujen kanssa oltava tositarkkana sekä kaikenmaailman vakuutusten varatessaan.
Just pari pv sitten tuli naapurini,joka usein käyttää rynkkyä(hänellä Tre-kontakti)lennolta Trapanista,sanoi olleen ihan ok ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 11:40

Rynkyllä matkustelin silloin, kun vielä aloitteli toimintaansa täällä eikä noita lisämaksuja ollut, silloin se vielä oli edullista, varsinkin kun hyvissä ajoin tilasi liput. Sen jälkeen kun kaikenkarvaisia lisämaksuja rupesi tulemaan, olen siirtynyt normilentoyhtiöitten kuljetettavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 13:46

Olen lentänyt Ryanairilla yli 30 lentoa, eikä ole pahaa sanottavaa, aina kaikki on toiminut sovitusti!
Lisämaksuja ei ole pakko maksaa, saa toki jos niin haluaa. Olen varannut matkan ja tehnyt lähtöselvityksen netissä, viikon reissun olen aina pärjännyt kymppikilosella matkalaukulla (käsimatkatavarana) ja maksanut Mastercard prepaid -kortilla. Hintaan mikä näkyy valittuasi lentopäivän EI tule MITÄÄN lisiä. Esimerkiksi nyt on lentoja hintaan 9,99 Kaunasiin , Osloon ja Riikaan. Jos haluaa ottaa lisämatkalaukun mukaan se maksaa matkaa varattaessa 20€.
www.ryanair.com/fi/terms-and...ableoffees

Moni lentoyhtiö ei paljon ilmaisia ruokia ja juomia enää koneissa jakele. Jopa Finnair on siirtynyt paljolti pelkälle mehulinjalle: "Skandinavian-, Baltian-, Puolan- ja Pietarin-lennoilla – tarjoamme kahvia, teetä tai mehua." Viimeksi Finnairin Pariisin lennolla oli sellainen eineslihapullmössöämpylä, että en pystynyt sitä syömään vaikka olenkin varsin kaikkiruokainen.

En ole Ryanairilla juuri koskaan maksanut priory boarding -maksua, aina olen päässyt istumaan haluamieni ihmisten viereen ja mieleiselleni paikalle koneeseen. Finnairin lomalennolla olen joutunut istumaan viimeisen rivin jäykkäpenkkisellä paikalla (edessäistuva kaatoi penkkinsä syliini) vilkkuvaa rikkinäistä monitoria katsonen 6 tuntia Kanarialle kun en maksanut lisämaksua, vaan Finnair jakoi paikat.

Tampere-Pirkkalan terminaali 2 tulee saamaan uuden rakennuksen vuoden päästä, sinne asti pitää tulla toimeen nykyisellä. Henkilökunta on ainakin minua palvellut aina asiallisesti. Pitää tietenkin ottaa huomioon matkan kokonaiskustannukset. Itselleni (niinkuin puolelle suomalaisista) TMP on lähempänä omaa kotia kuin HEL. Pysäköintikin on Tampereella halvempaa ja lähempänä terminaalia.

Lisätty: 28.09.2011 - 20:30

Ryanairin B737-800 -koneessa/penkeissä on tilaa 30" .
Finnair tilauslennot (B757) 28-29", Euroopan reittilennot 31"
Easyjet 29"

Lähteet:
www.finnair.fi/finnaircom/wp...#section03

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 14:48

Ei, Rynkky liikennöi Tampereelta enkä harrasta halpisyhtiöitä. Poikkeus saattaa olla se uusi kotimainen-brittiläinen joka ei vielä liikenenttä ole aloittanut.
Nykyään on yleistä että lentoyhitöillä tarjoilu koneissa maksaa, niin se on Finnairillakin reittilennoila. Saa jotain juomaa maksutta mutta sen lisäksi on ostettavissa laajempaa repertuaaria. Riippuu toki reiteiitä, business-luokassa on Finnairillakin runsaampi tarjoilu.

Lisätty: 28.09.2011 - 12:05

Jos Blue1 lasketaan halpisyhtiöksi, siitä on kokemusta, hyvä yhtiö, hieman edullisemmat hinnat kuin esim. Finnairilla. Blue1:n palvelu loistavaa verrattuna Finnairin tyyliin... eli virkamiestyyliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 15:59

Pari halpislentoa takana: ensimmäinen keväällä Blue1:llä Pariisiin ja toinen Norwegianilla Roomaan syyskuussa. Aion käyttää jatkossakin, kummastakaan ei pahaa sanottavaa; hyvä palvelu ja kaikki sujui jouhevasti. Maksoin ennakkoon ruumaan menevät matkatavarat, joten vältyin ikäviltä yllätyksiltä. Minulle sopii erittäin hyvin, ettei lyhyillä lennoilla tarjota ruokaa, jota syödään kyynärpäät heiluen toisen purukaluston edessä. Norwegianilla oli muuten paremmat jalkatilat kuin Finskillä. Ryanairista ei ole kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
TT
Vastattu: 27.09.2011 - 18:47

Lensin joitakin vuosia sitten Ryanairilla Tampereelta Frankfurt Hahniin ja takaisin. Verot ja ruumamaksut hieman ihmetyttivät, mutta maksoin lennoista silti vain 80 €. Yhteensä.
Tokihan Tampereelle on ainakin kotipaikastani Itä-Suomesta hankalampi mennä, mutta itse olin oikein tyytyväinen palveluun sekä lentokentällä että itse koneessa. Paikkalippuja ei ollut, mutta yksin matkustavalle sillä ei oikeastaan ollut väliäkään. Paikan löytämisessä ei ollut minkäänlaista ongelmaa, vaan pääsin juuri sinne, mihin halusin. Tähän toki varmasti vaikutti matkustajien määrä lennolla. Erittäin mielelläni lentäisin Ryanairilla uudestaankin - toisin kuin AirBalticilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 19:57

Kyllä nekin osaavat rahansa kerätä tavalla tai toisella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2011 - 21:13

Suosin edelleen Finnairia sen ainoan kerran kun vuodessa lennän.