Kaupan ilmoitustaululla kaupattiin uutta Jopoa hintaan 150€. Uskallanko ostaa? Miten voin tarkistaa, että ei ole varastettu?

Pyörää myy vanhempi luotettavan oloinen henkilö, mutta hän ei tarkkaan kertonut, kuinka fillari on päätynyt hänelle. Hän ei ole sitä itse kaupasta ostanut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 18:28

Pyydä ainakin takuupaperit ja muutkin pyrän mukana tulevat paperit. Jos pyörä on kerran uusi,ne varmasti ovat tallessa ellei pyörää ole hommattu varastamalla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 12:24

täälläpä uusien jopojen hintoja:
www.melesbike.fi/helkama-jop...mAodH2b8fQ

kysymällä vaikkapa paikalliselta poliisilta tai löytötavaratomistosta, jos heidän tiedoissaan on varastetuksi / kadonneeksi ilmoitettu juuri samanlainen jopo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.09.2011 - 12:55

Koskaanhan ei voi olla täysin varma. Jos ei omistaja tiedä miten se on tullut hänelle, niin ehkä on syytä jättää kaupat tekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 13:47

Itse voitin Jopon ja myin huutonetissä pois, annoin kaikki takuupaperit mukaan, johon en ollut edes omaa nimeäni siihen vielä kirjoittaa..

Halvalla myy, mutta takuupaperit pyydä mukaan, sillä siitä selviät...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 14:23

Jopoja kuulemma varastetaan nykyään paljon, on suosittu pyörä ja kaupassa uusia saa kuulemma jonottaa. En ostaisi selvittämättä misät pyörä on peräisin, miksi myydään jne. On todennäköisesti varastettu ja ostajakin on siten "rikollinen" koska ostaa todennäköisesti varastettua tavaraa. Takuukuittia täytyy pyytää eli siitä käy ilmi että myyjä on ostanut pyörän.
Mitä todennäköisimmin on varastettu pyörä.
"Ei ole itse ostanut" eli pahalta vaikuttaa, se takuukuitti jos löytyy on varmempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 14:38

Minusta on hieman kallis hinta vanhalle pyörälle.

Jos on hyvässä kunnossa kannattaa tuokin hinta maksaa. On kiva pyörä ajella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 16:44

Osta Jopo, parempi kuin mopo. Kannattaa kyllä selvittää ettei ole "kuuma".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 17:56

Uudeksi Jopoksi hinta kuulostaa halvalta, kauppa pyytää siitä uutena n. 370 €, ja jos myyjä ei pysty selvittämään miten pyörä on hänelle tullut, niin minulla ainakin hälytyskellot soisivat. Itse havittelin nostalgiasyistä Jopoa tänä kesänä, mutta jäi kuitenkin hankkimatta. Nuorena tytsinä tuli ajeltua keltaisella Fleur-Jopolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 18:01

Helsingin varastettujen polkupyörien tilastoa johtaa JOPO.Tarkistahan löytyykö poliisin kaiverrusmerkintöjä rungosta,toisaalta ei todista yhtään mitään.Tietysti suosikista pyydetään kovaa hintaa ;-) Minusta vähintäänkin epäilyttävää,kutsutaanhan Keltaista pörssiä Rikospörssiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 18:19

Voipi olla rehelliselläkin pohjalla kauppa. Itse siitä kuitenkin kärsit, jos tulee seuraamuksia, samoin tietysti
myyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 21:32

Jos kuittia ei löydy, niin itse en ostaisi.
Puheisiin ei kannata uskoa. Poliisi voisi tarkastaa löytyykö ehkä sen numeroista pyörää varastettujen luettelosta. Ilkeätkö kysyä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 21:34

tuttava myi juuri vanhan jopon 200 eurolla??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 22:31

Ei aina kannata ajatella, että halpa on varastettua tavaraa. Voihan sen Jopon ihan rehti ja rehellinen ihminen myydä. Kysy kuittia !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 09:44

pyydä nähdä takuulaput , joskos hän sais ne edeliseltä omistajalta , jos selittää kuin ruuneberi niin jätä ostamati .. toki voit tarkastaa onko joltain kadonut tuollainen poliisilta esm...