Tein ihanaa raparperi hilloa .Oletko mintun ystävä.

Minulla omia tuoreita minttuja. Laitoin raparperin kanssa kiehumaan ja tulipa ihana hillo.Minttu rapareri hillo.Sopi hyvin siihen.Pöytään suoraan ja pullanpäälle, pannariin, paahtoleipään.
Jos olisi tullut omenia, keittäisin niiden kanssa myös minttua.

Lisätty: 26.09.2011 - 22:29

Minttu tekee ihmeitä kun oksia keittää siinä hillon mukana .Kannattaa kokeilla.Minullekkin ihan uusi tuo raparperi-minttu yhdistelmä. Eipä olisi raparperiksi uskonut. Korostunut hieno maku.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 12:34

Raparperihillosta kyllä pidän, mutta mintun kera tuntuu oudolta.
Voisimpa joskus kokeillakin.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.09.2011 - 07:34

raparperi ei kuulu suosikkeihini. kerran kesässä voin tehdä raparperipiirakan, mutta siinä kaikki.
minttusuklaa tai -jäätelö kyllä maistuu :-D
niin ja tietysti myös lampaan kanssa minttuhyytelö käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 08:08

Tykkään mintusta juomissa, jälkiruuissa, jäätelössä ja suklaassa. Raparperistä en enää jostain syystä tykkää. Kesällä kasvoi komeasti, mutta en niihin koskenutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 08:43

Kyllä tykkään mintun mausta,jäätelössä ja suklaassa.Raparperista en tykkää ,liian hapan mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 10:24

Raparperia en syö ja minttuakin välttelen, minttuhyytelö vielä menettelee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 11:24

Kaikki missä minttua,maistuu,ruoat,juomat ja suklaa,aah!MOJITO,AAH!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 13:04

Minttu sopii vallan mainiosti jälkiruokiin ja juomiin mutta ei missään tapauksessa lampaan lihalle vaikka sitä sinne lähes jokaisessa lammasruokaohjeessa kehioitetaankin laittamaan. Lammasruuissa minttu yksinkertaisesti peittää liiaksi tämän eläinkunnan edustajan lihan hyvän ominaismaun alleen .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 13:33

Raparperipiirakka on ihan jees :) Minttu ei kuulu suosikkeihini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 14:31

En ole mintun ystävä edes karamelleissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 18:45

Mintusta pidän todella ja käytän siitä myös ruuanlaitossa kuin leivonnassakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.09.2011 - 20:08

En ole mintun ystävä, mutta kanelia olen laittanut rapsuhilloon. Ja vanilja vadelmahilloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 08:15

Varmasti hyvää hilloa. Tykkään mintusta, mutta hilloon en ole sitä ikinä laittanut. Raparperi-mansikkahilloa olen keitellyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 22:24

Tykkään mintusta ja nyt olen tehnyt karviaismarja - minttuhilloa. Tuli ihmeen hyvää!
En ole ennemmin sitä tehnyt.Jostain löysin ohjeen.
Minttutee on myös todella hyvää.
Raparperi - riisipuuroa tapaan tehdä.Kylmänä parempaa kuin kuumana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 06:07

Nami, kuulostaa hyvälle.