Oman satelliittin saa kiertoradalle 6 miljoonalla eurolla?

Illan lottovoittajalle vinkiksi!

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...?ref=leiki

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...3_ul.shtml

Avainsanat: jos ei muuta rahoilleen keksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2011 - 20:06

Jos minä tuon ostan, ensi viikon potista jää sitten 4 miljoonaa vielä haaskattavaksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2011 - 09:15

Kiitos vinkistä..ehdinkin jo miettiä mitä tekisin niillä tulevilla miljoonilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 11:13

Ohjeita oman sateliitin käyttämiselle lennoilla. Lähetysteho pidetään mahdollisiman pienenä. 2 EL yagilla 5...20 W, ja kun satelliitti on "päällä" riittää 1 W. Kun elementtejä laitetaan enemmän, 0,5...15 W riittää. Yritä siis päästä satelliitille mahdollisimman pienellä teholla. ON hyvä kuulla oma lähetys satelliitin kautta. Siksi Full Dublex tai 2 radiota on hyvä olla. ÄLÄ puhu muiden päälle tahallasi.Parin viime vuoden sisällä on taivaalle lähetetty kaksi oikein mielenkiintoista
satelliittia. Toinen on AO-51 (OSCAR 51), jossa on mahdollista valita usean
mielenkiintoisen lähetys/vastaanottoyhdistelmän väliltä. Tai siis satelliitin
komentoasemien on mahdollista tehdä tämä valinta. Satellitti on esimerkiksi välillä
lähettänyt maahan taajuusalueella 2,4 GHz moden ollessa FM. Samoin siihen on
joskus (esim. tammikuu 2006) pitänyt lähettää taajuudella 145.880 MHz USB:llä,
jolloin satelliitti on lähettänyt alas taajuudella 437.550 MHz FM:llä. Ja toisen kerran
(lokakuu 2006) alastulo olikin 435.300 MHz FM sisäänmenon ollessa edelleenkin
145.880 USB. Oli doppler siirtymän takia muuten mahottoman vaikeaa saada
lähetystaajuus pysymään riittävän tarkkaan oikealla hertsillä. Tuosta SSB:stä kun
menee luettavuus jo silloin, kun kuuntelet sitä yhden kilohertsin sivussa. Ja ylöspäin
pitikin lähettää USB, kun pääsääntö on, että SSB:llä ylöspäin lähetetään aina LSB:llä.
Noh, kaikkein vaikein kusoni oli OZ4UI:n kanssa. Joka lähettikin ylös vanhasta
tottumuksesta LSB:llä. Jos et osaa kuvitella miten vaikeaa hänen signaaliaan oli
lukea, voit harjoitella vaikkapa menemällä 3,5 MHz bandille ja laittamalla
vastaanottimesi USB:lle. Juuri sellaiselta OZ4UI:n signaali kuulosti. Nyt jonkun aikaa
AO-51 on toiminut FM-toistimena siten, että ylös lähetetään FM:llä taajuudella
145.920 MHz ja alastuloa kuunnellaan myös FM:llä taajuudella 435.300 MHz:lla.

Onnea matkaan!!!!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:19

Ihan varmasti keksisin jotain "järkevämpää", jos lottovoitto osuisi kohdalleni .)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:25

Kiitos vinkistä, jos sattuu vaikkaLotto suosimaan vain minua tänä iltana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 16:15

No se lotto on tässä taas köyhän unelma. Mutta ei se tuohon tarkoitukseen menisi.
Jep voisi siihenkin laitta, jos pääsisin itsekin mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 16:25

Taidanpa keksiä aika monta suurempaa käyttötarkoitusta lottovoitolle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 08:56

Eipä mul ol moista sateliittia onneks en tartte mokomaa ja mistä mä noi rahat kun en lottoa kun hyvin harvoin..