Viekö tietokone paljon sähköä?

On uudempi kannettava tietokone.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 19:14

täälläpä tekstiä sähkönkulutuksesta:
www.tietokone.fi/uutiset/200...ahkosyoppo

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 20:04

Kannettava vie vähemmän kuin pöytäkone. Kannattaa laittaa kone aina valmiustilaan, kun on jonkin aikaa pois koneelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 20:16

Ei se kannettava paljon vie, katsoin palisanterin taulukkoa ja siinä se on luvun kummankin puolen.
Olen mitannut, mutta en muista mitä se tunti oli jos käytössä.
Pöytäkoneet ne vievät paljon enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 20:25

Taatusti ainaskin meillä on 2 pöytäkonetta ja 1 läppäri kaikki päällä yli 10 tuntia päivässä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 20:35

Läppäri on vähemmän sähkösyöppö, pöytäkone vie sähköä rutkasti enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 21:29

Ei taida paljon viedä kannettva tietokone sähköä..Itse laitan aina lepotilaan,kun en käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 21:38

Tietokoneet pöytä/läppäri mallit vievät aina paljon sähköä. Edelle menevät kyllä esim. pakastimet, tv:t ja erilaiset lämpöä tuottavat puhaltimet ja lämmittimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.09.2011 - 02:09

riippuu siitä montako tuntia päivässä raksuttaa ja mikä on paljon, onhan se tuossa sähkölaskussa aina rikkana rokassa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:03

Kyllähän tiestikat sähkölaskua nostattavat, mutta tuskinpa mielettömän suuria määriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 15:13

no tota noin kyll tietokoneen sähkönkulutus on pieni. verrattuna sähkölamppuun varmaan about
1000 s osa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 19:18

Riittävän pieni on minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.09.2011 - 19:22

En ole koskaan sitä tutkinut. Käytän pääasiassa työkonettani ja se on aamusta iltaan auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 07:10

Läppäri aina auki, en usko sen syövän hirveästi sähköä. Lamput vievät enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 10:59

Pöytäkone vie.Otan johdon pois yöksi.koska valmiusvirtakin vie sähköä.Taulutelkkarista otan myös valmiusvirrankin,kun se kuumuu.Tietokone usein "tilttaa",koska on ylikuumana.