Seurasitteko vihapuhe-iltaa eilen televisiosta? Mihinkä tulokseen ne keskustelijat päätyivät ja mitä se vihapuhe oikein on?

Avainsanat: viha puhe määritä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2011 - 20:21

urbaanin sanakirjan mukaan
vihapuhe=
kaikenlainen puhe tai teksti joka voi joskus loukata jotakuta jollakin tapaa.

wiki kertomaa:
Vihapuhe on Euroopan neuvoston ministerikomitean mukaan sellaista ilmaisua, jolla levitetään, yllytetään, edistetään tai oikeutetaan rotuviha, muukalaisviha, antisemitismi tai muunlainen viha, joka perustuu suvaitsemattomuuteen.

en katsonut kyseistä ohjelmaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2011 - 15:02

En todellakaan, katsoin brittiläistä epookkisarjaa.
Olen kyllästynyt koko vihapuhe-teemaan, sitä hoetaan ny kaikkialla. Tuntuu että kaikki mielipiteet väännetään ja käännetään vihapuheiksi. Tuliko se käsite persujen myötä vai missä vaiheessa? En tiedä enkä edes välitä koko asiasta.
Näppituntumalla voi sanoa että kaikki mielipiteet ovat vihapuhetta jos ne koskevat ulkomaalaisia... ja kaikki pitäisi hyväksyä mukisematta.
Hyvä olisi kiinnittää huomiota tekoihin. Eilen luin lehdistä bussinkuljettajasta joka vammautui lopuksi ikäänsä, sai mm. epilepsian, alle 40 vuotias mies. Vammat tulivat siitä kun kaksi nuorta pahoinpitelivät hänet. Asia oli oikeudessa tällä viikolla, tuollaiset asiat huolestuttavat todella eli tulee konkreettisia tekoja joita ei voi hyväksyä.

Lisätty: 23.09.2011 - 08:29

Liittyen tuohon Norjan ampumistapaukseen siihen ei liity politiikkaa, mutta toki demareiden mielestä, toimittajathan ovat suurin osa demareita ja tuokin on väännetty politiikaksi. Ei sairaus ja mielen vinoutuminen ole poliittinen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 15:16

En seurannut, tutkin "isonvihan aikaisia" juttuja.
fi.wikipedia.org/wiki/Eero_Nero
fi.wikipedia.org/wiki/Lennart_Oesch
Sveitsiläistä juustomestari sukua.
Juu juu juustossa löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 16:35

En todellakaan katsonut, uutisista ja iltalehtien lööpeistä saa ihan tarpeekseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 16:50

Ei jaksanut katsoa sitä ainaista huutokuoroa, en tiedä mikä kuoro voitti kisan?
Kaikki vihainen arvostelu on ilmeisesti sitä "vihapuhetta", kaikki hymistely on sivistynyttä ja ylevää kansainvälistymistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 18:06

En katsonut, sammutin telkkarin ja aloin lukemaan kuvanveistäjä Ville Vallgrenin elämänkertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 18:25

Sivusilmällä katsoin ja mieleen jäi, kun kaikki olivat sitä mieltä että Norjan tapaus olisi ollut pelkästään poliittinen.. Minä olen siitä hieman eri mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 20:37

En katsonut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 22:28

Toisella silmällä, sillä kotimaisella. Tuomioja rakentaa tässä käskytysyhteiskuntaa ja valtiokontrollia. Oppia Neuvostoliitosta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 18:07

Niin monta mietettä kuin miettelijää oli mukana. Hyvä kun edes itse ymmärtävät mitä tarkoittavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 09:48

En katsonut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:17

Enpä seurannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:27

Eipä sirkalla ollut tv auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 20:31

Seurasin silmä tarkkana hirviä tien varsilla, palaillessani kotia kaameassa kaatosateessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 06:50

En katsonut, väliin jäi.