Mitä teette jos vastaanne tulevasta esim rekasta...?

irronnut renkaan kulutuspinta pomppii teitä kohti. Se muuten ei pompi mitenkään johdonmukaisesti. (Kokemuksessa löytyy villien nopeuksien aikaan.)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2011 - 19:28

Tee selvitys vakuutusyhtiöllesi: Vaikka näin: Ensin autoni suistui oikealle ojaan, nousi kuitenkin takaisin tielle suistuakseen vasemmalle ojaa. Matka eteni metsään ja auto osui halkopinoon. Tässä vaiheessa menetin autoni hallinnan.

Kysyjän kommentti

n.150km/h vauhtia Cooperissa, nostin jalan kaasupolkimella vähän ylemmäs ja viimehetkellä vasta väistin ennenkuin ehti muuttaa taas suuntaa. Ei siinä vakuutusyhtiöitä tarvittu. Uima ja ajotaito 1000 järvenmaassa on paras hekivakuutus! Siitä lähetään liikkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2011 - 13:54

Suljen silmäni, päästän irti ratista ja mietin syvällisiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 16:28

Katsellaan ja ihmetellään, vaan silmät kyllä pidän visusti auki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 18:07

Itse koin tämän tilanteen muutama vuosi sitten Kotkantiellä.Edellä ajanut rekka luovutti puhjenneen renkaansa ilmatilaan...ONNEKSI etäisyyttä oli sen verran, että sain autoni pysäytettyä tien sivuun.Siinä se rengas sitten pomppi ja rimaa hipoen meni autoni ohitse.Kun kotiin pääsin, tärisin koko illan.Sen verran likeeltä musta kuminen surma liippaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 20:35

Toivottavasti tällainen tapaus ei osu kohdalle. Ei kait siinä voisi, muuta kuin toivoa, ettei rengas osu autooni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 21:27

Silmät auki eteenpäin toivoen, että on hyvä tuuri. Kerran Unkarissa vastaantulevan rekan rengas räjähti ja sieltä sinkoutui joku metallinkappale meitä kohti, metallinpala leikkasi eturenkaaseen syvän viillon, sisäkumi onneksi säilyi ehjänä. Siitä sitten varovasti ajaen nilkutettiin Budapestin laitamille rengaskorjaamolle, jossa hyvin avuliaasti vaihdettiin vararengas, suomalaisilta eivät vielä olisi millään ottaneet maksua....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 21:38

Renkaista ei ole kokemusta kuin samaan suuntaan pyörivistä, kun edellä menevästä kuormurista irtosi paripyörät.
Kumpikin meni siististi ojaan ja kuormurikin pysähtyi siististi.

Suomen seksikkäimmän lottotytön kanssa ähelsimme taannoin pusikossa melkein puoli tuntia etsien kumia.
Kun sitten löysimme, niin oli kivaa. Hänen kulkineestaan kun oli pyörä pudonnut. Appiukon auto sai luvan luovuttaa muutaman pultin, että pyörä saatiin kiinni.

Ruotsissa kerran lojui iso rengas keskellä ajorataa ja se oli aika huomaamaton siinä valossa. Vauhtiakin oli reippaasti, mutta näin onneksi ajoissa. Rekkakuski tulikin heti vastaan katsellen ojiin ja viitilöin hänelle, että "Tuolla se on palan matkaa taaksepäin".

Tiukin tilanne irtotavarasta tuli kuitenkin taivaalta, kun kapellirekan katolle pressun läpsyttämisen estämiseksi pantu paksu vanerilevy meinasi tulla ikkunasta sisään, kun se putosi vastaan tulevan rekan katolta.
Ehdin jo luulla, että millään tuosta ei ehdi alta pois, mutta tälläkin kertaa riittävän kova vauhti pelasti ja auto siirtyi liukkaasti renkaat kiljuen juuri ja juuri tarpeksi sivuun. Levy vilahti sivuikkunan ohi senttien päästä osumatta mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 21:42

Ei ole rekan rengas tai kulutuspinta pomppinut vastaan.Vaan kuormaautosta irtosi pitkä kartaani akseli.Joka lähti sieltä alta tuli meidän kaistalle . Siinä meni muutamia sekuntteja ,olimme täysin puhumattomia ja seuraavana päivänäkin vielä.Kylmät väreet kulki kehossa ja tuli mieleen ei ollut aika vielä.Kartaani kääntyi todennäköisesti automme alla suotuisaan asentoon. Pääsimme säikähdyksellaä. Sitä emme tiedä törmäsikö se takanatuleisiin vai lentikö tien sivuun. Asia jäi siltäosin auki meille. Autoja meni ja tuli paljon.Olippa höntti olotila, viihlovan kylmä.Oli onni meidän.Autossamme oli 3.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 18:05

Kaino toivomus, ettei kohdalle sattuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:25

Onni on mukana. kun kuljen rollarilla kävelytietä, vaan voisihan se siihenkin pomppia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:42

Pistän silmät kiinni, puristan tiukasti ratista, jarrut ja kytkin pohjassa, toivon parasta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 06:50

Tuohon en osaa vastata.