Pöydällä on hyvä kukkakaali. Mitäpä tekisin siitä tänään?

Lisätty: 21.09.2011 - 14:31

Kiitos hyvistä ohjeista vastaisenkin varalle. Tein sosekeiton: kukkakaalia enemmän, vähän porkkanaa väriksi, sipulia (kuullotin voissa nuo edelliset) ja vedessä kypsensin, soseutin ja lisäsin maitoa+ruokakermaa sekä Koskenlaskijan viherpippurijuustoa sekaan. Päälle rapeaksi paistettua pekonia murusina sekä persiljaa ja ruohosipulia.

Avainsanat: ruoka hyvä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2011 - 12:41

www.kotikokki.net/reseptit/n...ilaatikko/

Pekonijuusto Kukkakaalilaatikko

Jauheliha kukkakaalilaatikko

.800g kukkakaalta (pakaste)
n.800g jauhelihaa
pekonia paketillinen tai puolikas
1/2 paketti koskenlaskijaa
juustoraastetta

Elikkäs, kukkakaalit höyrystetään ja kaadetaan vesi pois. Lisäillään puolikas koskenlaskija sinne paloina, ja sulatetaan se sinne. Juustoa sinne sulatellessa voi vähän kukkakaalta mörssätä, ei kumminkaan soseuttaa. Samaan aikaan voi alkaa paistella pekonia ja lisätään hetken päästä jauheliha. Paistellaan molemmat kypsiksi ja maustetaan esim. pippureilla ja suolalla.

Kysyjän kommentti

Kiitokset kaikille hyvistä ohjeista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2011 - 11:42

Esimerkiksi kukkakaalisoselaatikon. 1 kukkakaali, 2 dl kermaa, 2 kananmunaa, vettä, suolaa, valkopippuria, muskottia, (voita ja pähkinäjauhoa).

Keitä kukkakaali kypsäksi suolalla maustetussa vedessä, kaada keitinvesi talteen ja soseuta kukkakaali. Jäähdytä sose ja lisää sitten kerma, kananmunat ja tarvittaessa keitinvettä. Mausta suolalla valkopippurilla ja muskotilla.

Kuumenna uuni 150 asteiseksi. Laita seos uunivuokaa ja jos haluat voit lisätä päälle pähkinäjauhoa ja voinokareita. Paista noin pari tuntia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 13:07

Höyryssä keittäisin ja voin kanssa söisin,simple...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 13:27

Siitähä voi vähällävaivalla tehä mitä vaan ja raakanakin on hyvää. MInä keitä suolavedessä ,teen keittoa,Sitten voipi keitetyn laittaa juuston alle uuniin hetkeksi.
Marinodut kasvikset.
1/2kurkkua,1paprika,4tomaattia,
2sipulia,lohk.kukkakaalia ja parsakaalia.kiehauta sipuli ja kaalit puolikypsäksi ,jäähdytä.
Paloittele kasvikset.
Kulhoon kasvikset,
Marinaadi.
2dl öljyä,1dl omenaviinietikkaa,4rl sokeria,1tl suolaa,hienonnettuja yrttejä.tinjamia ja minttua,
Anna makujen vetäytyä muutaman tunnin.
Tämmöisen laitoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 15:28

Tekisin kuukakaalikeiton ja paljon juustoa sekaan. Soseuttaisin sen lopuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 19:15

Kukkakaalikeittoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 17:27

vastakysymys : voiko kukkakaalista saada aikaan mitään hyväää.............? :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 16:01

Kukkakaaligratiini muun ruoan lisukkeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 18:30

älä tee mitään vaan pistä poskeen sellaisenaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 15:00

Kukkakaaligratiinia, nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 19:32

Olin ehdottamassa melkein samaa kuin Toffe, mutta ilman pekonia. On muuten oikeasti hyvää... nam.