Miten suhtaudutte ovelle tulleeseen ulkomaalaiseen kauppiaaseen?Meillä kävi äsken sellanen joka kauppasi pahvisia piirroksia.

Hän kertoi olevansa Puolasta.Nämä kauppiaat ovat nyt lisääntyneet.
Kuka sitten tietää minne ne rahat todellisuudessa menevät jos jotain saa!?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2011 - 22:55

Ovikello soi.
Isäntä meni avaamaan.
Ovella oli kulkukauppias, joka kysyi: "Onks teil rätei ja lumppui?"
Isäntä: "Ei ole, kun vaimonikin meni huutokauppaan."
Kulkukauppias: "Paljonko uskotte saavanne?"

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2011 - 19:50

Kiitän kohteliaasti pudistamalla päätä jos ei sama kieli ja vedän oven kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 20:06

En suhtaudu mitenkään, vaan ovet ei aukene heille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 20:42

Taitaapi olla puolalaine .Meilläkin kävi viimevuonna ja käyvät tutkinta reisulla. Tekeytyyvät että eivät ymmärä suomea. Täytyy olla varovainen. Meillä kun viimevuonna oli käynyt se meni talosta taloon. Poliisit olivat kiinnostuneita silloin jostain syystä heistä.Siitä luki muistaakseni lehdessäkin jotain. Isoja piirrettyjä kuvia .Suuttui minulle kun en ostanut .Rupesi hampaitaan kiristämään. Mutta onnekseni mieheni saapui paikalle ja se lähti kun raketti. Soitti pihakoivun alla puhelimellaan jonnekin ja osasipa hyvää suomea kun kuuntelimme.Ihmettelimme.)olkaa varovaisia älkää päästäkö sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 20:51

Enpä nihin usko...
Ja onneksi meille ei edes pääse ovelta ovelle kauppiaat, ovikoodi on turvallinen tuollaisilta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 20:53

Sen verran epäilen niitä kaikkia-olivat sitten Suomesta tai muualta-etten aukaise edes ovea.Tsekit muutama vuosi sitten yrittivät keskellä päivää murtautua vanhemmilleni tässä lähellä...Heidät saatiin HKI-Vantaalla kiinni ja yrittivät anoa sitten jotain turvapaikkaa;varastettua kamaa laukut täynnä...Onneksi isä oli aikoinaan tehnyt vahvan oven lukkoineen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 21:31

Eipä ole meilläpäin näkynyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 21:35

Samoin kuin kaikkiin muihinkin kauppiaisiin; ovi pysyy kiinni ja stereot isommalle, "en kuule ovikelloa"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 21:47

Meillä kävi myös köyhiä puolalaisia väkisin yrittivät sisälle. Ja poistuivat sitten bemarilla toiselta kadulta. Myi jotain taiteeeksi nimittämäänsä lasten elättämiseksi. Poliisi sanoi, että joskus näitä tiedustelijoita liikkuu ja sen jälkeen on murtoja alueen taloissa, jos löýtävät helpon kohteen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 22:10

no tota noin nimittäin on meilläkin käynyt mut mä oon aina kysynyt et onks ne itte tehnyt niin ne on jäänyt sanattomas.hinnat on ollu mun mielestä aika huikeita.toinen ryhmä joka ovea kolkuttaa on nää nimittäin jehovan todistajat. mä lyön oven kiinni.mä o o n ei uskovainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 00:11

Noita puolalaisia on ollut jo kauan.
Joku ne on huijannut tänne, tai sinne, myymään "tauluja" suurilla puheilla. Ovat niin köyhiä, että eivät voi mitenkään päästä takaisin Puolaan, kun pääjehu ei anna rahaa edes elämiseen, ellet myy huimasti "tauluja". Myytävät "taulut" olivat tietysti velaksi saatu siltä pääjehulta.
Näin se oli ainakin 15-20 vuotta sitten.
Tuskin näissä asioissa mikään kovin äkkiä muuttuu? Kyllä noita pitsikauppiaitakin on ollut kymmeniä sukupolvia, joten hyvää bisnestä on, kun ei tarvitse töihin vaivautua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 06:14

Työympyröissä niitä ajellaan kiivasti pois. Kotiovelle ei ole tullut pitkään aikaan, mutta jos erehtyy tulemaan niin lähtee aika äkäsesti muualle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 08:46

Jos sattumoisin edes avaan ovea, niin en ostaisi mitään. Huijareita kaikki tyynni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 08:55

Kiitän nätisti...en osta mitään ja valitan no money....silä olen selvinnyt tähänasti....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 12:15

En avaa sellaiselle ovea, kaupungissa eivät pääse rappuun ja maalle ei ovi aukene. Monta kertaa on käynyt niin että kaupanteko on laajentunut eli ovat vieneet mennessään sitä sun tätä, ilman että asukas on heti sitä edes havainnut.
Tutkivat ensin ja murtautuvat ehkä myöhemmin, rikollista puuhaa.
Matkailu ei ole tuollaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 19:55

Sanon kohteliaasti mutta päättäväisesti Ei kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 17:44

mua nyt ei kiinnosta tän kaupparatsun kansalaisuus tai rotu. mua vaan ärsyttää sellanen ovikellojen rimputtelu (onnex muutettiin maalle;)
ymmärrän että hankkivat lisätienestiä - vaan moniko niistä euroista jää niille??

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 22:54

Aikani ymmärsin, mutta lopulta iski epäilys kun kaikilla kaupustelijoilla oli samalla käsialalla kirjoitettu lappu jossa aina luki sanatarkasti: olen puolalainen yksinhuoltajaäiti ja opiskelen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 07:48

En avaa ovea.