Missä voi olla vika Nissanissa kun vaihteet eivät mene päälle?

Nissan Primera (vm. 2000) vaihteet eivät yks kaks mennykkään päälle, moottori kyllä käy, jne.? Ostettu 4kk sitten, ja pitäisi kyllä olla vielä autoliikkeen takuukin voimassa (mutta mitä se sit korvaa, hmm??) Annapa vinkkejä missä vois olla vika? vaiko taas Pärnäsen korjaamolle pitäs viiä, niin kuin edellisetkin autoni...nooouu...

Lisätty: 27.10.2008 - 17:08

Kiitokset sulle vastauksista, hyvii olivatten vastasuuden varalle aineskii.. Pärnäsen korjaamolle sit vietii, äsken soittivat sieltä ja sanoovatten, jotta vetoakseli menny poikki, joka myös kuulemma tavallinen vika nissaneis, eli ku kääntää renkaita ääriasentoon/poikittain ja kiihdyttää, poikain (perheineen) ratis, en mä, joten en sit tarkempii tietoi osannu kertoo, ja noin 400 eeroo tulee maksaan ja KÄÄK!!, kuuluskohan tää siihen automyyntiliikkeen takuuseen vielä? Tuntuu kummalliselta, ettei rattia voi kääntää ääriasentoon, ja lähtee 'spurtil' liikenteen sekaan (ite en tätä harrasta), vaan pitäisi ilm. 'tietää', et kuuluu nissanin perusvikoihin?? hmm.. nissani ollunna ain, tosin ei Primeraa, mut ei koskaan vastaavaa oo tapahtunna??? aapuuvaa...

Avainsanat: vaihteet nissan primera vika takuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.10.2008 - 21:31

Tyyppivika. Nissaneissa on aina vaihdelaatikko reistaillut. Näkisin kyllä, että pelkkä kuluttajansuoja laki velvoittaa autoliikkeen tässä tapauksessa korvaamaan vian. Vika ei välttämättä ole itse laatikossa, vaan todennäköisemmin vaihteensiirto vivustossa ja se on aina helpompi korjata.

Terv: Kakkara (2kk:n paussin jälkeen)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.10.2008 - 09:02

Yks vaihtoehto; kokeile meneekö vaihteet päälle moottorin ollessa sammutettuna.Jos menee, kytkin ei toimi. Siinäkin tulee kysymykseen lähinnä kytkimen irrotus ongelmat, nesteet vuotaneet tai jos on vaijerilla, se on mennyt poikki. Koko kytkin hajoaa tuskin milloinkaan. Hankala sanoa täältä käsin, kun ei näe autoa, eikä tiedä tarkempia oireita.
Vaihdelaatikosta voi mennä kyllä joku yksittäinen vaihde, mutta harvemmin se leviää niin, jottei mikään vaihde toimi. Olen sitä mieltä, jotta joku pienempi vika on kuitenkin kysymyksessä. Annappa lisä tietoja. T:sama.