eikö olis syytä muistaa myös niitä kymmeniätuhansia ihmisiä ,naisia lapsia ja muita sivilejä jotka on saanut surmansa yhdysvaltain

terrorismin sodissa. nämä uhrit halutaan aina unohtaa.katsoitko asiasta tehtyä silminnäkijät ohjelmaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2011 - 00:21

11.9. tahtoisin mieluummin muistuttaa Chilen tapahtumista, älkää unohtako sitä
- Outoa kun mikään media ei puhunut siitä mitään ?

Pinochetin johtamat armeijan joukot syrjäyttivät 11. syyskuuta 1973 demokraattisesti valitun vasemmistopresidentti Salvador Allenden.

Yhdysvaltain keskustiedustelupalvelu CIA lietsoi levottomuuksia rohkaistakseen armeijaa syrjäyttämään vasemmistolaisen Allenden, esimerkiksi kaappaamalla ja murhaamalla Allendea tukevan kenraali René Schneiderin.

Pinochetin valtakauden uhrit
Vuonna 2011 julkaistiin viimeisimmät luvut Pinochetin kaudella kidutetuista ja surmatuista. Raportin mukaan 40 018 ihmistä pidettiin poliittisina vankeina ja kidutettiin. Virallisten lukujen mukaan surmatuksi tai kadonneeksi listattiin 3065 ihmistä.

fi.wikipedia.org/wiki/Augusto_Pinochet
www.desaparecidos.org/chile/eng.html

Lähteet:
11.9., Chile

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2011 - 07:46

Ei ainoastaan USA:lla vaan monella muullakin valtiolla on läjä luurankoja kaapeissaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 07:56

Empä ole katsonut kyseistä ohjelmaa.
Paljon olisi muistettavaa jokapuolella auttaa kärsiviä siviilejä.
Mutta tuntuu toivottomalta, kun yksi pesäke sammuu, toinen syttyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 11:31

Paljon taatusti kuolee noita siviileitä, mutta joskus niistä mainitaan...
Mutta itse en tuota ohjelmaa katsonut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 12:55

Ohjelmaa en katsonut,mutta niinhän se aina menee, että siviilit kärsii näissä rytinöissä eniten. Eniten käy sääliksi lapset.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.09.2011 - 23:39

niin valitettavaa kun se onkin, nuo suurvallat ovat niitä pahimpia terroristejä, eikä niitä edes saada tilille rikoksistaan, hirtellään sitten korvaukseksi saddameja ja kadaffeja ynnä muita pinempien valtioiden päämiehiä, oikeustaju on koetuksella koko ajan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 08:17

Tapattihan Stalin talonpojat ja kansa näki nälkää, kun leipää ei kukaan tehnyt sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 10:27

Vähempiosaiset ovat useimmiten kärsivänä osapuolena.

Niin on aina ollut ja varmaan tulee olemaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 18:40

En katsonut ko. ohjelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 13:17

Luurankoja on kaapeissa yhtäällä jos toisaalla, ei kauaksi tarvitse katsoa, vähän itään päin vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 22:04

Kaunis ajatus. Mutta jos jokaista sotaa ja terrotekoa surisimme ja muistaisimme, emme muuta ehdi päivittäin sitten tekemäänkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 07:37

Ajatus on kaunis.