Uskotko Unicefin avun menevän perille?

Oon kuullu huhuja ettei Unicefin apu aina löydä oikeaa kohdetta... Tästä huolimatta,opiskelijana,aloin just kuukausilahjottajaks.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2011 - 17:01

Minä en anna enää mihinkään hyväntekeväisyyteen rahaa, niillä on isot organisaatiot ja isopalkkaisia henkilöitä työssä, pelkästään päämajassa istumassa, en tarkoita niitä jotka kentällä työskentelevät. Minun lahjoitukseni olisi kuitenkin niin pieni ettei edes löytäisi Unicefia. Ennen minä avustan suoraan kohteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2011 - 16:49

uskoisin että osa rahoistasi menee systeemiin ja loput avunohteeseesi.
suorat lahjoitukset ilman välikäsiä ehkäpä kokonaan kohteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 17:23

Ensin kun menee, palkat ja lellit ja tellit niin mitä jää ei siis yhtään mitään...
Joten en usko että raha menee oikeaan kohteeseen..

Anteeksi!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 18:06

Unisefin PITÄISI olla yksi niistä varmiten toimivista, mutta....Itse en edes tähän firmaan luota.Rahaa en anna kenellekään.Vaatteita,leluja ja silmälaseja olen sensijaan lahjoittanut vuosien aikana vuoren verran; olen antanut lahjoitukseni sellaisille, jotka vievät ne suoraan perille asti.Todistettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 18:47

Uskoisin, että ainakin osa menee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 19:56

Kyllä osa rahasta menee ihan oikeaan paikkaan. Jokaisen järjestön tai yrityksen on maksettava pakolliset kulut ja menot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 23:33

Kyllä jotain putsiksi jää avustuskohteeseen,suoraan kohteeseen avustaminen on minusta aika hankalaa esim.Afrikan nälänhätäkohteet.Mieluummin pudotan roposeni Unicef-lippaaseen ja sielu taivaaseen livahtaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 01:18

Tämän kaiken päälle vielä jotkut sanovat, että ei tule kuin lisää avustettavia ja hätää, kun puututaan luonnonlakeihin.
Kukin toimii omantuntonsa ja tietämyksensä mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 08:13

On niin monenlaista mieltä, kuin lantin heittäjääkin ja firmaa, jotka keräävät.
Minun roponi, jonka joskus laitan on niin pientä, että menköön sitten joko
kohteeseen, tai organisoinnin pyörittämiseen.
On ollut kummilapsi ja apu viety henkilökontaisesti perllle, tiedän sen.
Puhutaan aina, että organisatio vie ne, mutta kyllä järjestelykylyjakin
täytyy ymmärtää kohtuudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 13:08

Kyllä iso osa avusta taitaa päätyä muihin kuluihin ja vain pieni osa itse kohteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 09:07

Ostan silloin tällöin Unucefin tuotteita. Uskon avun menevän perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 18:18

Välillä arveluttaa, mutta osa menee ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 09:02

Kyllähän se apu aina jonnekin päätyy, mutta minne, se onkin jo arvailujen varassa. Ilman palkattua työvoimaa noin iso organisatio ei toimi tietenköön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 21:56

En usko että mikään järjestö veisi avun - ainakaan kokonaisuudessaan perille. Aina on välistäottajia.