Kannatatko satelliittivalvontaan perustuvaa tiemaksua?

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua.

Avainsanat: tiemaksu autoilu maksut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 13:24

Ei taida ihan tällä tietämyksellä toteutua?
Ainakin minun navigaattoreilla on isommissa kaupungeissa pallo totaalisesti hukassa. Suomessa sellaisia ei ole kuitenkaan tullut vastaan, mutta uskosin, että vähänkään taitavammat saattaisivat hämätä itselleen ilmaista ajoa.
Minulle on sinänsä sama, miten maksun keräävät, mutta oikeudenmukainen laskutus onkin sitten toinen kysymys.
Jo pelkkä järjestelmän rakentaminen maksaisi nykytekniikalla aivan liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 13:26

En kannata, koska polttoaineessa on riittävästi tiemaksua.
TS sitä maksaa jos ajaa ja ei maksa kun ei aja. siis bentsdiinin kulutus.
Kaikkien tuollaisten maksujen perimisjärjestelmät maksaa maltaita ja ne peritään autoilijalta. Ämmien huu haa ajattelua, jäitä hattuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 14:30

Enpä taida tuota kannattaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 15:27

En. Autoilijat joutuisivat tietysti pulittamaan euron poikineen laitteesta, joka olisi pakollinen joka autossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 15:43

En kannata missään tapauksessa. Vai vielä satelliitit valvomaan..muutenkin jo kytätään ja verotetaan aivan liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 15:43

En kannata.mieluummin kortti-tai kolikkosysteemi teille taajaman ulkopuolelle tai muu sydeemi.Insinöörit asialle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 15:57

En kannata moista systeemiä, ei tarvitse minua skannata, voin maksaa sen maksun ihan sellaiseen koppiin vaan kuten monessa maassa on tapana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 16:13

Onhan tuolla keskieuroopassa monessa maassa käytössä tiemaksut. Maksut kerätään aina muodossa tai toisessa. Teiden kulutuksen aiheutusperuste kustannusten jakamisessa voisi olla nykyistä käytäntöä oikeudenmukaisempi. Tuo idea satelliittivalvonnasta lienee kuolleena syntynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 18:28

Liian kallis ja haavoittuvainen systeemi. Olisi luultavasti aika helppo huijata.
Suurimman hyödyn veisi laitevalmistajat ja sateliittien omistajat.
Moottoriteille vaan samanlaiset maksusysteemit kuin muualla Euroopassakin.
Ne toimii yllättävän sujuvasti. Köyhät ajelisi hitaampia sivuteitä.
Kaikkein helpointa olisi, että kaikki maksut olisi bensassa, verotus kulutuksen mukaisesti, mutta se taas olisi väärin syrjäseutujen asukkaille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 19:36

Nythän nousee polttoaineet nafta ja bensa.Eikö maksut jo riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:16

Kuolleena syntynyt idea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:39

En kannata. Yhtään enään ylimääräisiä laskuja ei tarvitse tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:42

En kannata :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 21:15

Noita kinttupolkuja ajaessani tulen siihen tulokseen: en kannata.