Napsulaisilta löytyy varmaan asiantuntevia selityksiä, miten noita liikennemerkkejä pitää tulkita!

www.iltasanomat.fi/autot/osa...46661.html

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 13:33

liikennemerkkejä pitää tulkita oikein tai muuten tulee sakkoja ....

poliisia on kehoitettu välttämään julkisesta pamputtamista, niinpä ne sitten tyytyvätkin sakottamaan ...

mikä sitten on oikea tulkinta, sen poliisi kertoo kirjoittaessaan sakkolappua

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 09:23

Kyllä kieltämättä pistää miettimään liian kauaan.Muutenkin liikenne kovaa joka puolella. Aika kortille kun ihmisiä seuraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 09:59

Mikähän tuo 24 jälkeen on tuo muu aika, joten ole vaan enintään aina tuo 60 minuuttia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 10:51

Selkeä juttu. Kelloaika 0-24 tarkoittaa arkipäiviä eli "muu aika" viikonloppua. Jos pysäköinti olisi kiellettyä viikonloppuisin, suluissa olisi vielä sitä säätelevät kellonajat.

Merkin vaikutusalueella saa siis pysäköidä 60 minuuttia pysäköintikiekkoa käyttäen, kun perjantai vaihtuu lauantaiksi. Pysäköintikielto astuu voimaan, kun sunnuntai kääntyy maanantaiksi puolilta öin.

Tässä sen sijaan on jo selkeät merkinnät,,,,vai kuinka: lukijat.iltasanomat.fi/attac...133808.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 13:37

Ojalan laskuopin mukaan 0-24= -24, siis ei sellaista aikaa olekkaan enää.
On vain muu aika.

alk.tiehallinto.fi/thohje/pd...082010.pdf

Lähteet:
portal.liikennevirasto.fi/si...lisakilvet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 15:46

On se ihan oikein laitettu liikennemerkki. Lauantai - sunnuntai on pysäköintimahdollisuus kiekolla tunnin ajaksi.

Jos aikarajoitus olisi suluissa saisi vain arkipäivinä pysäköida kiekolla tunnin ajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:09

Kellonaika 00-24 tarkoittaa ainoastaan arkipäiviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:53

En ymmärtäny koko merkistä mitään, tulkitsen sen niin että kielto on aina voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 21:04

Hieno moka merkissä. Mitenkän lappuliisa suhtautuu jos unohtaa kiekon, ja ennen kaikkea, onkohan pysäköintivirhemaksu aiheellinen.