Otatko paljon valokuvia. Siirrätkö ne tietokoneelle, muistitikulle, cd:lle vai teetätkö paperikuviksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2011 - 22:55

kuvat koneelle mistä niitä poistetaan ajan myötä, kaikista kuvista varmuuskopiot kovolla + parhaista/tärkeimmistä paperiversiot

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.09.2011 - 15:58

Taitavat olla kännykän muistissa.
Harrastan enemmän kynällä piirtelyä kuviksi, valitettavasti vaikka arvosta valokuvia ja käyn välillä ihanvalokuvnäyttelyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 16:19

Löytyy valokuvina, kirjoina ( joita nykyään saa teettää), netissä on galleria.fi:ssä kuvat tallella joten ei tarvitse siirtää mihinkään muistitikulle tai Cd:lle...
Itsellän on siellä kuvia kansio tolkulla joten maksan lisä tilasta 24€ vuodessa...
Tietokone myös piukassa kuvia jotka muunnan jossain vaiheessa HDR muotoon...
Tulevat taas tauluiksi lahjoiksi tulee tehtyä kuin parhaista myös itselle tauluksi..
Mukeja löytyy valokuvin matkoista.. koristeena ovat...

Lisätty: 14.09.2011 - 16:19

Valokuvaus kuuluu minulle myös harrastuksiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 17:03

En ota paljon kuvia. Ne , mitä on tullut otettua, ovat vain ja ainoastaan tietokoneen muistissa. Vähä kyllä harmittaa, jos koneen kovalevyle jotain sattuisi, mutta muutakaan en ole saanut aikaiseksi. Elämä on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 17:23

Valokuvat ovat koneidemme ulkoisessa muistissa, ei kukaan meistä välitä toisten kuvia katsella, mieheni on diakuvatkin siirtänyt ulkoiseen muistiin ja lapsillemme on heistä otettuja kuvia lähetetty, ei paperikuvia enää meillä paljoa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 18:26

Tietokoneella ja muistitikuilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 18:55

Osa tietsikalla, pääosa muistitikuilla, paperiversioita saatan joskus tehdä ihan vain korteiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 18:59

Kameran muistikortteja on muutama täynnä. Koneelta löytyy aika sekamelskassa ja tikuiltakin joitain ryhmiä. Tarkoituksena joskus järjestää, mutta taitoa ja aikaa puuttuu vielä. Jonakin päivänä ehkä. Vanhoista albumeista on revitty joitain kuvia irti ja muutettu sähköiseen muotoon synttäriohjelmia varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 19:39

Kuvia on tuhansia digitaalimuodossa.
Kaikki pyrin siirtämään myös irtokovalevylle, etteivät pääse katoamaan. Ties vaikka joskus tulisi katseltuakin. Sivullisia ne eivät taida kiinnostaa.Google Earthissa tosin on pieni otos matkakuvia, joita on enimmillään katsottu yli 10 000 kertaa. Napsussa en taida yltää samaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 19:57

Muistitikulle ja cd:lle laitettuna koneen lisäksi.Riippuu vähän kuvista, missä luuraavat.Kaksoistallennusta kuitenkin harrastan,ettei haverin sattuessa vallan kokonaan katoaisi otokset.Sitten kyllä harmittaisi ja isosti.kuvia on paljon :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 20:09

Joskus tulee kuvattua enemmän ja toisinaan vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 20:11

Kuvia ihan mohottomasti,matkoilta yms.tietsikan kätköissä ja piakkoin tikuilla;hankittuna on 2x8MBn,vanhempia CDlläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 21:01

En harrasta valokuvausta millään lailla.. en edes kännykällä....vaikka kamera niissä onkin useammassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 23:17

Minullaon uudella tietokoneellani digitaalisi ottamiani valokuvia lähemmäs 10 000 kappaletta.Riitakamerallani on myös kuvakapasiteettia noin 8 000 kuvalle. Puhelimessani on varmaan noin 1 000 kuvaa. Lisäksi minulla yksi läppäri ja vanhempe serveri, joissa on tuhansia digitaalisia kuvia. Videokuvauksia minulla on dvd-levyillä varmaan 5 000 kuvaa. Lisäksi minulla on vhs ja s-vhs kamerallani ottamiania filmejä ainakin 500-600 kasettia. Parhampia kuvia olen tehnyt itse valokuvauspaperille korteiksi. Olen myös muokannut valokuvia ja tehnyt trikkikuvakortteja, Lisäksi minulla netissä kaksi domainia, joissa on myös kuviani esillä ja varastossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 07:20

Otan paljon, siirrän suoraan muistitikulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 09:28

Teen valokuvat paperikuviksi itse, ostin kesällä uuden tulostimen, tekee hienoja kuvia. Otan kuvia harkitusti eli ihan jokaista näkemääni "mutkaa" en kuvaa. Kaikkia ottamiani digikuvia en kylläkään tee paperikuviksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 10:40

Kyllä ne on tietokoneella ja varmuuskopio ulkoisella kiintolevyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 20:48

Jonkin verran. Siirrän ensin koneelle josta poltan ne sitten dvd:lle.