mitä tarkoittaa neste, pinta, rasva,materiaali, ilmanvaihto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2008 - 17:07

Tällaisiin kysymyksiin löydät helposti vastauksia Wikipediasta
fi.wikipedia.org/wiki/Wikipe...ia:Etusivu

Neste on yksi aineen olomuodoista. Sulamispisteessä kiinteä aine sulaa ja muuttuu nesteeksi. Nesteessä rakenneosat siirtyilevät, mutta ovat silti sidoksissa. Aine on nesteenä, kun se on kiehumis- ja sulamispisteiden välissä.

Sana pinta voi tarkoittaa seuraavia asioita:
Pinta, yksi laivoista, joilla Kristoffer Kolumbus purjehti Amerikkaan.
Pinta, geometrinen käsite.
Pinta, saari Galápagossaarilla.

Rasvat ovat orgaanisia yhdisteitä, jotka syntyvät rasvahappojen eli pitkäketjuisten karboksyylihappojen esteröityessä glyserolin kanssa. on eläimestä saatava kiinteä triasyyliglyseroli eli triglyseridi.[1] Niitä esiintyy luonnossa sekä kasvi- että eläinkunnassa. Kasveissa niitä on tavallisimmin siemenissä, eläimissä varsinkin ihon alla ja sisäelinten ympärillä. Eläinrasvat ovat yleensä huoneenlämmössä kiinteitä aineita, mutta useimmat kasvirasvat nesteitä, jolloin niitä tavallisimmin sanotaan kasviöljyiksi.[2] On kuitenkin olemassa myös kiinteitä kasvirasvoja, esimerkiksi kookosrasva.

Materiaali on ainetta, josta voidaan valmistaa jotain. Useimmat nykyajan teollisuudessa eniten käytetyt materiaalit voidaan jaotella seuraaviin perusryhmiin:
Metallit
Keraamit
Polymeerit
Komposiitit
Materiaali voi olla orgaanista tai epäorgaanista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2008 - 12:41

neste (esim. vesi)
pinta (esim. lattia tai seinä)
rasva (orgaaninen yhdiste)
materiaali (käsin kosketeltava aine puhutaan yleensä tyypistä)
ilmanvaihto (ilman vaihtuminen-liikkuminen ulos ja sisään)
.....en oikein ymmärtänyt kysymystä voisitko tarkentaa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 22:27

rasvanen nesteen pinta on sellanen materiaali jossa ei tapahdu ilmanvaihtoa