Miten osteoprosia mitataan ja miten sellaiseen mittaukseen pääsee?

Äitini sairastaa osteoprosia ja nyt haluan minäkin mennä mittaaman luuntiheyden.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 10:56

fi.wikipedia.org/wiki/Osteoporoosi

kysyhän omasta terveyskeskuksestasi...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.09.2011 - 21:43

Jos riskipisteet korkeat, niin todennäköisesti saat lääkäriltä lähetteen Dexa-tutkimukseen (luuntiheysmittaus). Lieneekö paikkakunnallasi yksityisvastaanottoa pitävää terveydenhoitajaa, jolla on tällainen mittalaite, joka mittaa kantaluusta luuntiheyden, meilläpäin löytyy tällainen terkkari, joka yksityisvastaanotolla tekee myös erilaisia mittauksia. Tällainen vastaanotto olisi nopein tie mittauttaa luuntiheys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 22:29

Paras kysyä lähetettä oma lääkäri/terveyskeskuksesta,siellä asia hoituu.Meillä Hgissä kävin Kätilöopiston luuntiheysmittauksessa,makuulla huomaamaton mittaus kehon pisteistä;lähete tk:sta,jossa lääkärin lausunnon ja reseptin osteoporoosin hoitoon sain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 22:29

Minä kävin hyvinkäällä oliko se terveystalolla.Sellainen kone meni ylitse ja vastaus tuli saman tien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 23:11

Käynti lääkärissä auttaa asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:33

Terveyskeskuslääkärinlähete esimerkiksi ensin ja sitten johonkin lähete, missä tehdään.
Maataan vain selällään pöydällä ja jotain muistaakseni liikkuu päällä, Kivuton.
En tiedä onko oikein ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:45

Tohtori Kiminkisen tapaisen lääkärin pakeille menisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 19:38

Lääkärin kautta.