Kerro parhaasta konserttikokemuksestasi! Oliko orkesteri vai jokin kevyemmän musiikin artisti? Kuinka sinuun vaikutti?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 14:41

Tämä saattaa kuulostaa hieman hölmöltä, mutta parhaat konserttikokemukseni olen saanut esiintymällä itse konserteissa joko kuoron a cappella-esityksissä tai sitten vaikkapa suuren sinfoniaorkesterin kanssa yhdessä. Olen aikoinani laulanut mm. Radion Sinfoniakuorossa, ja esiinnyimme yleensä joko Kulttuuritalolla Helsingi Kalliossa tai sitten Finlandia-talossa. Johtajana saattoi olla esimerkiksi Okko Kamu. Se oli vauhdikasta ja mieleenpainuva aikaa, nautin siitä suunnattomasti. Kyseistä kuoroa ei enää ole olemassakaan, enkä siinä olisi edes pystynyt laulamaankaan, sillä asun ihan toisella paikkakunnalla.

Kysyjän kommentti

Ei kuulosta lainkaan hölmöltä : ) Omat kuorokokemukseni eivät ihan noin upeita ole, mutta laulaminen / televisiointi Kerimäen kirkosta oli aika mahtavaa sekin...
Kiitos vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 13:41

Kirkan konsertti tai esiintyminen paremminkin yhdellä tanssipaikalla, joskus 45v.tta sitten. Olin itse tunteikkainen tytön typykkä ,joka haltioituio aika pienestä.Muistan tuon vieläkin, niinkuin eilisen päivä. Olin edessä lavan reunalla.Kirkalla viininpunainen puku päällä ja pitkä kihara musta tukka.Se oli täysi elämys maalais tytölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 16:27

Ehkä suurin elämys on ollut viime kesän lomamatkalla Ohridissa, jossa lomamme aikana alkoi Ohridin kesäjuhlat. Olimme Nigel Kennedyn konsertissa, konsertin alussa Kennedy soitti viulullaan Bachia, puoliajan jälkeen hän esiintyi kvartettinsa kanssa soittaen hyvin jazzahtavasti erityyppistä musiikkia. Tämä klassisen musiikin piirissä jonkinlaisen kauhukakaran maineessa oleva viulusti oli aivan loistava esiintyjä, samoin hänen kvartettinsa mahtava. Lisäksi konsertin paikka oli upea, tummassa etelän illassa, ulkona vanhan kirkon kupeessa, johon oli rakennettu katsomo n. 200 hengelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 20:57

Vaikuttavin on ollut Rammstein livenä Turun Ruisrocissa muutama vuosi sitten. Muistan sen vielä vanhana mummonakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 21:01

Joulukonsertissa Turun Tuomiokirkossa se vasta elämys...
Suosittelen jokaiselle!!

Tänä vuonna Siellä..

Tarja Turusen joulukonsertti (Kirkkokonsertit)
19.12.2011 klo: 19:00 - 20:30 Tuomiokirkko

www.turku.fi/public/default....sses=12162

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 21:14

Olen käynyt enimmäkseen tanssiravintoloissa ja huippu hyviä artisteja on ollut useita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 21:48

Pari vuotta sitten Huvila-teltan Estrella Morente-flamencolaulajan ja monasti kirjoissa urkukonserteissa,
useita vuosia sitten Paco de Lucian Kulttiksen konsertissa valuivat kyyneleet noiroina.niin vetoavaa oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 21:49

Edinburgin tattoo oli tajunnan räjäyttävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.09.2011 - 00:09

Kauan sitten kävin kuuntelemassa Japanilaista uutta musiikkia - minä nukahdin kesken konsertin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 10:31

Finlandia talossa joskus 90-luvun alussa. Eino Grön, Pirkko Mannola ja Four Cats.
Hieman historian havinaa, mutta hyvä oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 19:51

Tina Turnerin konsertti Helsingissä vuosia vuosia sitten.