Oletko säilönyt syksyn satoa?

Jokavuotinen kurkunsäilöntä perinne jatkuu. Pappan kurkut!

www.napsu.fi/matkailu/matkak...9--Airisto

Avainsanat: kurkku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2011 - 20:27

En ole koskaan säilönyt kurkkuja itse.Äitini ja tätini aikoinaan säilöivät kurkkuja purkkeihin ja veivät kellariin.

Kysyjän kommentti

Minulla tuo on tapana!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2011 - 18:23

En enää vuosiin ole kurkkuja säilönnyt, syy siinä kun ei talossa ole kylmäkellaria...
Voi että kun joskus tehtiin joka vuosi purkki tolkulla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 18:56

Kurkkuja säilötty viimeksi silloin, kun olin pikkutyttö.Isällä on hyvä resepti :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 19:11

Kyllä on kurkkuja tullut säilöttyä kymmeniä kiloja..hyvin purkkeja haitunut kellarista,kun lapset käyvät vievät mennessään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 20:32

Multa puuttuu säilöjä, joten en ole säilönyt :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 09:05

Kurkkuja säilöin vuosia sitten, nyt en enää ole niihin kajonnut. Mutta pappa4 on ollut tosi ahkera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 09:56

Tänä vuonna en kurkkuja enkä juuri muutakaan ole kovin ennättänyt säilöä, enemmän olen keskittynyt talon rakentamiseen (siis enempi siellä juoksutyttöosastolla).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 15:49

Mulla ei nyt kurkkua kasvanutkaan.Muita on tullut laitettua.Kellarissa on vielä viimevuoden kurkkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.09.2011 - 22:37

Tänä suvena oli ainoastaan kesäkurpitsaa säilöttäväksi. Pikkelsiä olen siitä tehnyt ja nyt jättikaveri tuolla terassilla suorastaan pisti hikeä puskemaan: entäs nyt?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 06:17

Tänä vuonna en ole kurkkuja säilönyt, mutta kyllä minä niitä säilön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 21:55

Joskus olen tehnyt kurkkusalaattia.Tänä vuonna en ole. Olen säilönnyt karviaisia eli tein hilloa johon laitettiin minttua.Hyvää tuli.Omenoista on tehty joka vuosi hilloa, niin nytkin.Samoin omenamehua.
Puolukassa ei ole ehditty vielä käydä mutta aikomus on mennä varmaankin ensi sunnuntaina.