"Oppiiko vanha koira istumaan?"Mitä olet oppinut viime aikoina?

Itse vanhana kettuna opin,että suuresta! kesäkurpitsasta on leikattava kova kuori pois,tulee erinomaista keittoa ilman tikkuja,säikeitä.Mun opinnot liittyy aina ruokaan.mihis muuten?

Avainsanat: kesäkurpitsakeitto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 18:07

Ruuanlaitto ja leipominen on tuttua puuhaa...
Kutsun keittiötäni koekeittiöksi, täällä minä keitän mitä mieleen juolahtaa en siinä paljoa keittokirjoja katsele kun säveltelen uusia makuja...

Olin kerran harjoittelemassa kodinhoitotyötä, tämä joka oli kodinhoitajana ei osannut tehdä ruokaa vaan kaikki tuli valmiina tälle rouvalle..
Hän kysyi minulta osaanko ruokaa tehdä vastasin että kyllä minun perheen äitinä se pitää osata..
Hän pyysi minun tekemään seuraavana päivänä kukkakaalilaatikkoa ( josta en ollut koskaan kuullut juttuakaan), lupasin sen hänelle tehdä...
Siinä sauhusi netti kuin keittokirjatkin... löysin sopivan, opettelin ulkoa ohjeen..
Ja niin sitten rouvalle tuon luomuksen tein sanoin tekeväni oikein tätä useinkin, hän oli laatikkoon todella tyttyväinen, no kun pääsin kotiin, oli tuo minun itsekin testattava, ainoa ongelma minä syön ainoastaan kukkakaalia, mies ei joten sain sitä ihan riittävästi siitää yhdestä annoksesta...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 16:09

Ruoanlaitto sujuu näppituntumalta, eikä kahta samanlaista synny kai ikinä?
Espanjaa olen oppinut ainakin "sabes algo"-tasolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 16:24

Jaa. Olen minäkin tehnyt jos jotakin kesäkurpitsoista. Yhden jättikokoisen kuorin ja viipaloin, keitin kurpitsasäilyke-etikkaliemessä pehmeäksi ja purkitin. En tiedä, mitä se on valmiina. Aika näyttää.
Tuosta vanhasta koirasta ja sen istumisesta: meidän labbis ei oppinut koskaan istumaan oikein, löhösi jotenkin vain toisella kankullaan, oli erittäin laiskan näköinen. Ja mitä taas minuun itseeni tulee, niin kovassa tuntuvat vanhat tavat olevan, en osaa itsekään istua kunnolla, makailen nytkin sohvalla toinen jalka selkänojalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 16:39

Oppii vanhakin koira istumaan mutta aika kovan koulun kautta. Pitää kärsiä kovasti ennenkuin menee perille.Kuori jo kovettunut kovaksi. Täytyy tulla aina joku mikä ojentaa ja ohjaa.Sairaus tai jokin muu nuorempi.Jos itse ei ymmärrä. Sehän tulee ajan kanssa ennemmin tai myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 19:24

Vanha koira oppii istumaan, muttei koskaan uudella tavalla....Ruuanlaitto tahtoo mennä vanhojen kaavojen mukaan, vaikka välillä yrittäisi uudistua, ja kokeilla kaikenlaisia uusia virityksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:25

Olen oppinut viime viikkoina aika hyväksi kosketusnäyttö kännykän käyttäjäksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:50

Kyllä vanhakin oppii, mutta välillä kantapään kautta. Puutarha-asiat yllättävät silloin tällöin samoin tuo keittiössä kokkailu..aina ei mene aivan nappiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 21:50

Viime aikoina olen oppinut paljon asioita talon rakentamisesta. Entuudestaan ihan tuntemattomia sanojakin olen oppinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 22:01

Napsun kysymysten ja niiden vastauksien ansiosta yleistieto karttuu päivittäin.

Kuten tuo "LOS PERKELE" aurinkorannikon taksikuskien sanomana vahvisti sen, etten koskaan sinne matkusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 09:18

Kyllä varmasti mitä itseeni tulee eli oppia täytyy jotain ihan päivittäin. Ei välttämättä ruoanlaittoon liittyvää vaan muutakin. Minulla on jo kauan ollut tapana kuoria mm. kurkut, ja tomaatista otan sen vetisen osan pois, kuorin myös kesäkurpitsat jos ovat isokokoisia niinkuin suomalaiset yleensä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 04:12

Homma hoituu joton kuten. Minä en ole kokki kolmonen, mutta kyllä minä jotain saan väsättyä. Keittosi kuulostaa herkulliselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 21:15

Ainakin sen että tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Ei pitäisi kompurajalan lähteä risumetsään haahuilemaan.