Otatko kesäkukkien siemeniä talteen,nyt syksyllä??

Itse otin sametti-ja kehäkukan siemeniä ja laitan keväällä aikaseen suoraan maahan..
Valkoisista,keltaisista ja sinisistä orvokeista otin myös siemenet..Ne pitää vaan esikasvattaa keväällä sisässä..Sinä sitä puuhaa kevääksi..kun pitää taimet sitten koulia..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 20:46

Kyllä otan. Tänä kesänäkin kasvoi viimevuotisista aika monta kukkaa. Osan olen jo kerännytkin, ruusupavut ovat edelleen riipimättä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2011 - 22:12

Kyllä minä otan niitä talteen, mukava seurata saako ne kasvamaan ja kukkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 22:27

Enpä ota talteen, haen sitten taas keväällä puutarhalta terassin kukat.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.09.2011 - 22:40

en ota, minulla on vain monivuotisia kukkia, se kun tuntuu vaivattomimmalta ;) tosin tuo iso auringonkukka tuossa etupihan penkissä on varmaan lintujen tuoma, on yli kaksimetrinen, ei meinaa pysyä pytyssä enää, kun kasvaa sen verran kieroon että painovoima vie kohta voiton ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 23:16

En ota talteen, ensi kesänä ostan uudet kukkaset :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 07:52

En itse ota talteen ,tädilleni kerään samettikukan siemeniä.Hän kasvattaa itse samettikukkia ja vie haudoille ja istuttaa omalle pihalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 08:06

Jotakin otan ja unikoista kyllä keräsin jo siemenet pussiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 09:04

En ole ottanut minulla varastossa niin paljon kaikenlaisia siemeniä. Tullut kerättyä ystäviltä heidän tuomiaan ja ostamiian siemeniä. Jättäneet kylvämättä. HYvin ovat itäneneet.Kyllä näin syksyllä voi niitä ottaa kuivalla ilmalla ja kypsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 10:13

liikaa hommaa se esikasvatus,mutta sain lahjukseksi malvan siemeniä,mutta sehän onkin ikikasvi eli perenna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 13:18

Eipä tule otettua..
Mutta auringonkukista otan siemenet ja annan linnuille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 13:47

Katselen sujuvasti, kun toiset niitä talteen ottavat.
Itse en ole mikään viherpeukalo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 22:10

En, mutta äitini ottaa kehäkukan siemenet talteen ja antaa aina minullekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 04:00

En ole ottanut.