Yli 200 kuntaa lakkautuslistalla. Asutko ehkä sellaisessa?

www.iltalehti.fi/paakirjoitu...9_pk.shtml

Mitä mieltä olette tästä? Monet asiointipalvelut siirtyvät kymmenien kilometrien päähän.
Käykö pienille kunnille, kuten syrjäkylille, toiminnot vain katoavat?

Avainsanat: kuntauudistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2011 - 18:43

Asun kunnassa, jossa kolme kuntaa liittyi yhteen 2007. Mutta kyllä kuntaliitos on tulevaisuudessa täysin mahdollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2011 - 14:30

Asun pääkaupunkiseudulla, joten ehkäpä tätä ei ihan heti lakkauteta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 14:39

En usko että Turkua ihan vielä lopetetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 15:15

Meidät on vasta taannoin PAKOTETTU Kouvostoliiton valtaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 15:18

En usko ,että Porvoota lakkautettaisiin,kun vanhaa silta on remontissa.Kaupungilla on kyllä tiukkaa rahojen kanssa,mutta enpä usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 16:16

En usko että vielä .Saa nähdä mitä päättäävät.Jotainhan tulee lähivuosina tapahtumaan kun rahat on loppu koko Suomesta.Vienneet toisiin maihin sinne Kreikkaan ja muihin.Yhtenä iltana telkussa joku sano että rahat loppu.Äkkiäkös ne tuhlataan pieni siirto paikasta toiseen.Kävi niinkun vilja ja voivuorien kanssa ei niitä ollutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 16:22

Turku säilyy mutta saattaa suurentua kyllä tuolla ehdotuksella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 16:40

no tota noin tuskin espoota lopeutetaan ps. assuu maamme isotulosimpia huomattava määrä "kauniainen "kuuluu espooseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 18:10

Savonlinnaakaan tuskin ihan vielä lakkautetaan, naapurikuntia voi pikkuhiljaa liitos uhata, keskustelua tästä on käyty jo vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 21:47

En usko,että Kotkakaan on lopetus listalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.09.2011 - 23:10

asun kunnassa joka lakkaa olemasta vuoden 2013 alusta, ja se on parasta mitä tälle kunnalle voi tapahtua, verot pienenevät, (kunnallis ja kiinteistö), teitä ruvetaan päälystämään uudestaan, kotitieni on muuttunut vaivihkaa itsestään takaisin soratieksi :(, jatketaan listaa, kirjastopalvelut paranevat, teiden ja puistojen siivous paranee, vesimaksut alenevat, terveyskeskusmaksut alenevat, hammaslääkärimaksut alenevat ja jatkossa on mahdollista päästä hoitoon alle vuoden jonotuksella, tonttivuokrat alenevat, johtajien määrä vähenee, tosin vain hiukan, eivät voi täysin sivuuttaa omaa etuaan :(, linja-automaksut alenevat kun kuntaraja poistuu, en nyt nopeasti keksi yhtään asiaa joka huononisi liitoksen jälkeen jos valtion taloudellista tilannetta ei oteta huomioon ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 03:29

Empä ole seurannut, vasta vajaa pari vuotta oltu "uudella nimellä". Osana suurempaa kokonaisuutta ja mikään ei ole muuttunut sinä aikana. Tosin verot ovat tainneet nousta? Nekin hoitavat eläkkeestä viranpuolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 08:11

Asun pienessä kunnassa, mutta en usko ihan heti fuusioon. Meillä on teollisuutta kovastikin ja maakunnan alhaisin veroprosentti...joku kyllä saattaisi himoita meitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 09:04

En usko että lakkautetaan. Asiointipalveluita sen sijaan on siirretty jo kauan sitten periferiaan, määrättyjä palvelut. Ellei nyt sitten lähimaaseutua eli Espoota ja Vantaata yritetä tuputtaa meidän kaupunkilaisten syliin - se olisi epämieluisaa. Espoossa oli valtava budjettialijäämä ja Vantaa on köyhä kunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 10:32

Kaikki ok Helsinskissä,kunhan ei Sipooseen liitetä,
eikä siksi nimeä muuteta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 13:42

Suomen vanhin kaupunki on ja pysyy maailman kartalla. Isot vie ja pienet vikisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 03:57

Kannatan uudistusta. Amun kommentissa tuli kaikki tärkeä oleellinen selväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 20:42

Ei haittaa, sama matka pysyy edelleenkin kolmeen ympärillä olevaan isoon kaupunkiin.