Oletko sinä huuhtonut pytystä alas wc-paperin keskustan kartonkirullan ?

WC-paperirullan loputtua tuli näkyviin se keskustan kartonkirulla ja siinä olikin yllättäen mainos ?
"Voit huuhtoa minut alas WC:stä" Flush&Go biogradable www.flushandgo.com
Pitihän se kokeilla vesiastiassa ja todentotta se liukeni hetkessä veteen massaksi.
Oli pakko oikein netistä katsoa lisätietoja, kun luulin, että se on tehty jostain ihmeaineesta kuten tärkkelys tms,
mutta "Flush&Go® on tehty sataprosenttisesti puumassasta"
Tämä rulla oli Lotus Soft Embo Design, mutta muissakin Lotuksissa näyttää nykyään olevan näin.

Mielestäni tämä on kyllä hienon uuden materiaalin turha käyttösovellus, lisätä mössöä jäteveteen, sillä kaikki siellä oleva jäte on sieltä poistettava, kuivattava ja kompostoitava. Tosin nämäkin voi kierrättää kuten ennenkin.

Avainsanat: wc-paperi flush&go biohajoava

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2011 - 11:21

Kuules putkimiehen vaimona emme tee mitään tuollaista, vaikka kuinka olisi biohajoavaa...
Pyttyyn ei mitään ylimääräistä ja sillä selvä...
Ei maksa paljoa vaivaa viedä tuo hylsy roskiin, hajokoon sitten siellä mielensä mukaan...
Mieheni ei ikinä edes hyväksy kodin putkimies ainetta kotiin, sanoo että siitä se vasta soppa syntyy...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2011 - 22:30

Juu, tällä viikolla jäi tälläinen kartonkirulla käteen, en kuitenkaan huuhdellut pytystä alas, vaan ihan entiseen malliin laitoin pahvin kierrätykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 22:31

Tuli eilen sama tilanne eteen; en huuhtonut pöntöstä, vaan poltin.Takassa paloi rulla hyvin ja nätisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 23:14

Jos kohdalleni moinen rulla osuu, niin kyllä minäkin sen pahvin kierrätykseen kiikutan. En ole tottunut WC:tä käyttämään muuhun, kuin mitä sinne yleensä kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 23:33

On totta, että kaikki mössö, mikä wc:stä mene alas on jätevedenpuhdistamolla eroteltava vedestä ja kuivattava. Siis parempi olisi polttaa, niinkuin girasol sanoi tehneensä aivan oikea oppisesti.

Mikä tulee märemmäksi kuivattuaan?
- Vessapaperi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 00:55

en ole huuhtonut kartonkirullaa enkä tekohampaita huussista alas,koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 01:55

Ei ole moista tullut vastaan ja tuskin ihan heti tuleekaan.
Täälläpäin itse paperi tahtoo olla aika kehnoa ja kun olen hyvän löytänyt, en vaihda merkkiä. Emboa tuskin tulee lähimarkettiini ikinä.
Kaikkialla ei saa laittaa edes paperia pyttyyn, saati sitten hylsyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 07:00

En ole huuhdellut, enkä koskaan kuullutkaan. Mutta tulipahan uusi asia opittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 07:38

Ei ole tullut vielä tuollaista vastaani, en sitä kyllä huuhtoisi wc viemäriin, meillä pahvi ja paperi ym kierrätetään, sinne sen laittaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 07:59

Noudatan aina äitini oppia, ettei wc:stä saa huuhtoa mitään sinne kuulumatonta. Kierrätän hylsyt edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 11:32

Kaikkea ne keksii. Tuskin toimii ja onkohan edes hyvä idea?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 16:24

Täällä maalla en laita edes pareita yleensä pönttöön, on sitten vähemmän tyhjennettävää. Mutta kännykkäni kerran jo melkein vedin pöntöstä alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2011 - 09:39

Ei ole tuollaista tullut vielä vastaan. Pahvinkeräykseen olen heittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2011 - 22:11

En ole ostanut näillä uusilla hylsyillä varustettuna rullia. Varastossa riittää takansytykehylsyjä vielä erääksikin toviksi.