Kastuin eilen läpimäräksi.Miksi sateen kastelemat vaatteet(farkut)kestävät kuivaa kauemmin kuin pestyt?

vain oma kokemus/pestyt vaatteet kuivavat lämpimässä kylppärissä yössä,mutta sateen kastelemat ei....

Avainsanat: läpimärät vaatteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.08.2011 - 13:09

eilen illalla ajelin fillarilla sateessa, ja vaikka oli sadeviitta, farkut kastuivat lahkeista. rutikuivat olivat aamulla, jätin olkkariin tuolinsarjalle kuivumaan. no problem.
onkahan stadissa `likaisempaa´ sadevettä joka kuivuu huonommin kuin lakeuksien `raikas puhdas sadevesi´ ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2011 - 13:13

Tästähän voisi joku noheva inssi tehdä vaikka tutkimuksen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 13:37

Kuivaa samassa ajassa, kun linkoat sateen kastelemat vaatteet. Näin luulisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 14:21

Pesukone linkoaa sade ei..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 14:25

Toffe sen sanoi.
Olen monesti pessyt käsipyykkinä, väriä kun päästävät ja kyllä saavista nostetut kestävät kauemman kuivaa kuin lingotut. Hyvästä lingosta ne saa melkein pukea päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 16:47

Läpi märkänä?? Mitähän sekin tarkoittaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 18:29

Tässä papalle vastaus:
läpimärkä = täysin märkä (synonyymi = litimärkä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 20:59

Linkous puuttuu sateen kastelemista farkuista. Minulla oli kerran märät farkut jalassa, ja kun istuin autoon, niin ne repesivät reidestä. Siis märkänä farkkukangas ei ilmeisesti jousta samalla tavalla kuin kuivana. Siis ennen lyckra-aikakautta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 21:56

Läpi on ollut märkänä harvase päivä. Eilen ja tän'ään kaikki vaatteet kuivuun. Tänään kastuin uimassakin ,satoi kokoajan järvellä kun uin.Mutta onneksi sen kuivaa minkä kastaa. Sienimetsällä on ollut märkää ja sieniä paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 06:41

Kone linkoaa farkut kuivemmiksi. En minä muuta selitystä keksi. Sen olen huomannut jos en käytä huuhteluainetta, kuivatus kestää ikuisuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 08:18

Laitoit farkut kovin märkinä kuivumaan ilman linkoamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2011 - 14:55

Olettaisin että puuttuva linkous aiheuttaa sen.