Mikä on panttilainaamo ja oletteko käyttäneet sitä koskaan? Minä en koskaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2011 - 22:11

Kanikonttorin palveluja en ole tarvinnut, eikä paikkakunnallamme sellaista olekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2011 - 21:31

Ennen sitä sanottiin kanikonttoriksi, siellä saa pantata omaisuuttaan, ja pieni korko täytyy maksaa siitä rahasummasta jonka siitä pantattavasta tavarasta saa, olen kuullut vaan sen toiminnasta, oli ennen vanhaan monen vihkisormukset siellä kanissa kun rahapula yllätti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 00:13

Kanikonttori kotikontujen nurkalla,mutta en ole asiakkaana konsaan ollut.Aikoinaan sanottiin olevan helpompi mennä kanikonttoriin kuin pankkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 07:28

Kanikonttoriakaan meillä ei ole. Joten en ole käyttänyt. En tiedä toiminnasta mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 09:52

Vantaalla taitaa olla kanikonttori, en ole käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 10:30

Viedään joku esine tai tavara panttilainaamoon, jota vastaan saa sitten rahalainan. Ellei lainaansa maksa, niin myyvät pantatun tavaran kulujen katteeksi.

Ovat aikoinaan vieneet tavaroita säilytykseen ja saaneet sillä tavoin käyttörahaa. Nykyisestä menosta en tiedä. Tuskin kuitenkaan muuttunut.

Itse en ole moista putiikkia käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 14:11

Kyllä Turustakin tuo panttilainaamo löytyy, viet sinne jotain arvokasta josta saat hieman rahaa ja haet takaisin korkojen kera tuon panttaamasi tuotteen...
Itse en ole koskaan käyttänyt...

fi.wikipedia.org/wiki/Panttilainaamo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 18:37

Minä olen käynyt kanikonttorissa vain kerran ja silloinkin vahingossa, koska olin menossa viereiseen optikkoliikkeeseen ja erehdyin vierekkäin olevista ovista. Taisi olla silmälasien vaintoaika todellakin käsillä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.09.2011 - 20:35

Saitkin jo selville mikä se on. Itse on ole sellaista palvelua tarvinnut käyttää.