Hyvät neuvot ovat tarpeen?

Sain Fujitsuni WIN7 ja Benq 2210 näytön siihen tilaan, että käynnistäessä tulee näyttöön teksti: käynnistetään Windowsia. Siitä ei homma jatku vaikka päivän odottaisi.
Tuo Benq näyttö on 1680x1050 resoluutiolla. Eilen imuroin netistä saamieni ohjeiden mukaan ajurin jolla pelasi, amulla se oli taas palannut vanhaan jossa kuvat näkyy venytettyinä. Yrittäessäni muuttaa resoluution meni tuo yllä kuvaamaani tilaan,

Lisätty: 29.08.2011 - 15:02

palisanterin manuaali on väärän näytön. kiitos joka tapauksessa.
On vielä 3 toimivaa konetta. Tuo win7 ei ota muita komentoja vastaan kuin F2 =vikasietotila tai F10 =boottaus vastaan. Niillä engelska teksteillä en uskalla tehdä sille mitään. Eilen oli 3 päivitystä tyrkyllä ja sai ne!
Kaipa se uusi masina on lähdettävä viemään takuu huoltoon?

Avainsanat: nyt ahistaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2011 - 14:29

Näin lyhyesti
Jos sinulla on toinen PC käytössäsi, niin katso sieltä "Ohje ja tukipalvelut" aukeaa F1- näppäimellä

Harkitse:
Katso: "Käynnistys- ja sammutusongelmia"
Voit käynnistää tietokoneen vikasietotilaan painamalla F8-näppäintä
Valitse sopiva vikasietotilavaihtoehto nuolinäppäimillä ja paina ENTER-näppäintä.

Katso: "Muutoksen peruuttaminen Järjestelmän palautustoiminnolla"
Voit suorittaa järjestelmän palauttamisen vikasietotilassa seuraavasti:...
(jos on sopiva palautuspiste luotuna - viimeaikoina)

Lisätty: 29.08.2011 - 17:59

Kyse on ilmeisesti uudesta "pöytäkoneesta", jossa erillinen "ulkoinen näyttö" ?
Mutta jos tuo vikasietotilaan käynnistäminen ja palautustoiminto on vielä ihan vierasta asiaa, niin parasta viedä huoltoon. Jatkossa tutustu näihin hyödullisiin toimintoihin ja ensitilassa tee "palautuspiste" silloin kun kone toimii oikein. Helpottaa/halventaa jatkossa huoltoakin.

Lähteet:
"Ohje ja tukipalvelut", F1

Kysyjän kommentti

Nyt tiedän mikä sen teki mutta huollolle en ole sitä kertonut. KVM Switch boxilla olen pelittänyt yhdellä näytöllä ja näppäimistöllä kahdella pöytäkoneellani. Kytkin sen Win7:n ja sepä päivitti itsensä pihalle. Vanha XP toimii vitsiboxin kautta, huollosta tuotuani kone oli aivan pimiä. Oneksi ei soittooni tullut vastausta heti. Kytkin sen suoraan litteeseen näytöön niin heti haki oikiat arvot

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2011 - 12:02

tietokoneitten jutut on joskus aivan ihan omaa luokkaansa, tekevät miten lystäävät.
mutta en kyllä osaa neuvoja antaa. muutakuin piuhat pois ja takaisin, päivitykset ym. olet varmaan tarkistanut.

Lisätty: 29.08.2011 - 12:33

OSD-lukitus onko päällä?
Estää näytön asetusten
tahattoman
muuttamisen. Kun tämä
toiminto on aktivoituna,
OSD-valinnat ja
pikanäppäintoiminnot
ovat käytöstä
poistettuina.
ftp://62.2.173.100/monitor/lcd/manuals/v2220h_v2420h/v2220h%28p%29_v2420h%28p%29_fin.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 12:03

Minulla toinen tietokone samassa jamassa, poika tulee hakemaan tyhjentää koneen ja ajaa kaikki uudestaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 12:09

Empä koneista oikein mitään ymmärrä.... Toivottavasti saat koneesi kuntoon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 14:07

Ei taida neuvoni auttaa, nippa nappa ymmärrän mikä on probleeman nimi.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 15:17

On se vain mukavaa, kun täältä saa neuvoja ihan mihin vain ongelmaan. Minullakin oli tietokoneongelma, jonka ratkaisin viemällä sen huoltoon. Maksoi 10 €, ei paha. Joten sinne kiikutan seuraavankin kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 16:52

Jos on mahdollista, niin kokeile liittää ulkoinen näyttö. Saattaa olla, että saat sen näytön toimimaan ja pääset eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 18:49

Onneksi täällä on jo monta viisasta napsua napsauttanut päänsä yhteen ja antanut paljon neuvoa.