Auton voi varastaa tekstiviestillä!

Tietokonehakkerit voivat nykyään varastaa auton tekstiviestillä, kertoo Huffington Post. Lehden mukaan varkaat voivat aukaista joidenkin autojen ovet ja käynnistää moottorin ilman autonavainta lähettämällä erityisesti muotoillun viestin varasjärjestelmään.
-taloussanomat-

Taas kerran autonvalmistajat kompastuvat omaan näppäryyteensä?

Avainsanat: autovarkaudet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 09:59

Tuota en ihan ensimmäisellä syömisellä usko.

Onkohan autossa tekstiviestin vastaanottava lukitusjärjestelmä?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 09:01

Samalla tavalla autovarkaat pystyvät urkkimaan auton sijainnin tunkeutumalla sen gps-järjestelmään.

Lähteet:
www.digitoday.fi/tietoturva/...1111848/66

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 09:36

Huh huh matula. Nyt Sinä minulle aamulehden aukaisit, uskaltaneko liikenteeseen ollenkaan.
Oletko saanut tietoosi, joko minun rollarini vievät mummoineen päivineen.
Sovulla en lähde, parku kuuluu Inarista Japaniin asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 09:40

Ei minun autoani!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 12:26

Kaikkeahan nykyään pystyy netillä tekemään, elämme niin tietokone aikaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 12:38

"Joidenkin autojen ovet ja käynnistää moottorin",oliko Huffington Postilla antaa jotain listaa mitkä automerkit uhanalaista riistaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 15:24

Onneksi kärry on senverran vanha ja lommoilla, niin ei taida kellekään kelvata. Tai mikä ettei, viekööt pois, jos vakuutus koraa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 20:41

Jos tuota autovarkaiden uusinta uutta kikkaa alkaisi pelätä niin eihän sitä enää uskaltaisi kuljettaa omaa autoaan mihinkään omasta pihastaan ja sielläkin se olisi lukittava ydinsodan kestävään luolaan pelkän seisontavakuutuksen turvin jotenka hyvät napsulaiset eipä menetetä yöunia moisen vuoksi. Minä en ainakaan aijo. Rahaahan sen auton menettämisen myötä vain katoaa, ei sentään ihmishenkiä jotka kai(?) vielä ovat kaikille euroja arvokkaampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 15:13

Hurjia juttuja. Onko totta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 20:37

Ikävää, että noinkin voi sattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2011 - 00:43

Tuo asia koske varmaan vain noita City Car Clubin kaltaisia kimppa-autoja.
Niiden ovet aukeavat oikealla koodilla.
Lainaus: "Auto otetaan käyttöön soittamalla. Henkilökohtaisen PIN-koodin ja auton rekisterinumeron numero-osan näppäilyn jälkeen keskuslukitus avaa ovet ja auto on käyttövalmis. Avaimet löytyvät auton sisältä."
citycarclub.name/page.php?id_page=6