Oletteko nauttineet kyseistä sientä? Erittäin hyvä , v ain munassa kääntely ja jauhoissa kiertäminen ja pannulle, niin herkku.....

Kokeilkaa ja nauttikaa pihviä !

Lisätty: 23.08.2011 - 18:43

Taitaa taas linkki hukkuneen kysymyksestä, mutta kyllä on kyse ukonsienestä!
www.iltasanomat.fi/kotimaa/h...99630.html

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 23:30

Onnea vaan hienosta sieni löydöstä. Sieni on todellakin harvinainen herkku. Olen syönyt monta kertaa ukonsientä. On erinomainen sieni ja kelpaa suoraan pannulle paistettavksi pihviksi. Olen syönyt myös akansientä, joka on tosin paljon pienempi sieni. Suomuorakas muistuttaa aika paljon ukonsientä, mutta ei ole yhtä maukas. Mielestäni ukonsientä ei voi sekoittaa valkoiseen kärpässieneen, kun tutkii sitä tarkemmin. Kehnäsienen voi kyllä nuorena ollessaan sotkea valkoiseen kärpässieneen. Itse olen poiminut myös kehnäsieniä ja ovat kolmen tähden sieniä....siis erinomaisia nekin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 18:34

Tarkoitatko lampaankääpää sitä on tullut tehtyä pihveiksi... vau mikä maku...

Lisätty: 23.08.2011 - 18:35

www.kotikokki.net/reseptit/n...it%201%29/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 18:59

lampaankääpää pihveiksi olen paistellut,mutta ukonsieni,joka joskus kasvaa puistoissa pälvenä,on jäänyt väliin,ens kerralla sopivasta paikasta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 19:02

No en tuota sientä ole syönyt, mutta lampaankäävästä pihvejä monta kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 19:27

Ukonsientä en ole uskaltautunut maistamaan, vaikka kovin moni sitä hyväksi kehuukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 19:29

Olen paistanut ja syönyt jopa lehmäntatteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.08.2011 - 22:27

en tunne sieniä, joten joudun tyytymään kaupan tarjontaan :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 22:30

En ole nauttinut,mutta kyllä sienen tunnistan jos vastaan tulee. Ei kaikissa paikoissa kasva sitä.Olen keräillyt haperoita, kanttarelleja ,kehnäsientä,tatteja,vahakkaita epäilen oleva viiruvalmuskaa metsässämme mitä en vielä ole tohtinut kerätä.Rouskuja,mustaatorvisientä,lampaankääpää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 23:19

Ukon sieni muistuttaa liikaa valkoista kärpässientä, joten en ole uskaltanut tätä herkkua kokeilla. Mieheni kehuu Ukon sienen olevan se kaikkein paras sieni, jonka rinnalla kantarellit ja mustat torvisienetkin kalpenee.

Lampaankääpä on ihan hyvä sieni, mutta jostain syystä ei sovi minulle eli ei sula.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 04:52

En ole maistanut
kun en uskalla kerätä muuta kuin sellaisia jotka ihan varmuudella tunnen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 07:09

En syö sieniä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 08:47

Sienen ulkonäkö on suoraan sanoen epämiellyttävä, tuota en söisi. Monet muut sienet kelpaavat kyllä.
Kokonaisena paistettu voitattia olen syönyt kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 13:30

Harvemmin ukonsienen löytää ja silloinkin jää poimimatta. Pitäisi olla herkullinen ruokasieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 14:22

Luultavasti olen syönyt, mutta en kierittele munassa enkä jauhoissa sieniäni, vaan sellaisenaan paistamisen jälkeen, tai sitten kermatilkan kera.
Valkoisen kärpässienen erottaa muista valkoisista sienistä siitä, että se on aina valkoinen, eli ei muutu kellertäväksi tai tummu myöhemminkään. Ehkä, kai, olkaa siis varovaisia joka tapauksessa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 07:59

Sienet eivät kuuluu minun ruokavaliooni, vatsa ei niistä tykkää vaikka suu söisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2011 - 21:49

Ainoa sieni mitä syön lämmitettynä on kantarelli - muut menkööt suolaisina sipulin kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 14:23

En ole sieniä syönyt 45 vuoteen ja en nyt ajatellut ryhtyä niitä syömään edes iän myötä, kiitos vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 16:28

En syö sieniä enää koskaan. Sain joskus kylässä tarjotusta sienikastikkeesta sellaisen polttavan, kamalan ihottuman, joka levisi koko kroppaan.Jonkin ajan kuluttua tuli aivokalvontulehdus.Sairaalassa 3 viikkoa henki hieverissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 21:19

Pidän sienistä, mutten tunne niitä.